Klacht: We hebben gewikt

op 11 september 2017 over LAVG in de categorie Incassobureaus

Mijn Invalide vader had per abuis een rekening van het eigen risico niet betaald omdat hij te weinig saldo op zijn rekening had. Tja. hij heeft alleen een AOW van € 1.059,00 en een rekening ineens van € 225,48 ging even niet lukken. Aangezien ik zijn financiën doe en van de zomer even met vakantie ging bleef dit even liggen. Echter wordt ook bij ouderen standaard alles per mail verzonden…. wel fijn als je weet hoe dit werkt.. niet iedereen kijkt 5 keer per dag naar zijn mail.Enfin, Na mijn vakantie ligt er van het LAVG een brief met uiteraard de incassokosten van € 48,40. Deze heb ik om verdere escalatie te voorkomen betaald en ben ik in bezwaar gegaan. Er is namelijk geen 14 dagen brief in de brievenbus van mijn vader bezorgt. Ook niet per mail.

Het LAVG zegt letterlijk in een email met een WORD document met de zgn WIK brief: ”

“U kunt nog betalen zonder extra kosten. U dient dan binnen 15 dagen nadat deze brief bij u is bezorgd, het volgende bedrag aan ons over te maken: ”

Tja… bij wie ligt de bewijslast.. Volgens mij bij LAVG. Meerdere keren heb ik gevraagd om te bewijzen dat de brief door mijn vader is ontvangen maar vandaag vertelde de heer Van Dijk, incassomedewerker, dat hij mag aannemen dat de post zijn werk doet en ik maar een klacht bij hen moet indienen. Tevens vond hij het terecht dat ook als de post niet zou aankomen de kosten terecht zouden zijn.

Nu heb ik zelf een incassobureau en ken ik de klappen van de zweep maar wat zij doen is zaken omdraaien en mensen duperen. We kunnen toch niet maar zomaar alles aannemen? Nou volgens LAVG wel.

LAVG is deurwaarder maar houd zich bezig met incassozaken. Dit komt omdat ze extra geld moeten verdiepen omdat het anders niet rendabel is. Op zich geen probleem maar de arrogantie die zij laten zien is verwerpelijk. Ik zit al 20 jaar in de incassobranche en zoek met de schuldenaars naar oplossingen.

Het is te gek voor woorden.

Ik ben voornemens, indien zij niet het geld terugbetalen, een dagvaarding te laten betekenen al is het alleen al om ze op kosten te jagen. Die griffiekosten betaald ik met plezier.

Tevens heb ik de gesprekken allemaal opgenomen. Wellicht dat ik deze nog online zet zodat iedereen het kan beluisteren.

Per omgaande terugbetalen € 48,40 met excuses voor hun toon in de communicatie

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LAVG

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LAVG nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LAVG in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door moren005