Klacht: Waarom zou het ook niet leuker gemaakt kunnen worden?

op 23 juli 2016 over Belastingdienst in de categorie

Ik ben een beginnend ondernemer en bij de aangifte van de belastingaangifte BTW is er iets mis gegaan en heeft men mij bij mijn advieskantoor per abuis (bleek achteraf) van de autolisting gehaald die wordt aangemaakt voor de BTW aangifte. Hierdoor kreeg ik door de belastingdienst een boete opgelegd. Ik heb als 1-mansbedrijft echter nog geen enkele inkomsten. Nu snap ik dat er regels en wetten zijn en dat eenieder zich daaraan moet houden, maar dat men bij de belastingdienst geen enkel mededogen heeft als je verteld hoe de zaken echt in elkaar zit wat te controleren is en dat je geen enkele inkomsten hebt en juist bezig bent om iets op te zetten, veel geld kwijt bent met hoge opstartkosten vindt ik onbegrijpelijk. Waarom durft een instantie zijn bekende slogan niet te wijzigen en zijn ‘policy en image’ ten gunste van zichzelf, vooruitstrevend, als een instantie van deze tijd, met compassie voor zijn klanten te wijzigen. En af te komen van zijn stoffige negatieve, onmenselijke, zo zijn de regels, zo zit de wet nou eenmaal in elkaar ‘image’? Ik snap het niet! Wil je nooit van je negatieve, stoffige, inhalige, etc. ‘image’ af? Het zou zo’n leuke ‘win win move’ kunnen zijn. Maar ondanks alle vooruitstrevende publiciteitsstunts, dure reclamespots op tv en radio, knappe duurbetaalde beleidsmakers en ICT technici, betaald door ons belastingbetalers gaat er met zere grote zekerheid nooit iets veranderen in ons steeds minder vooruitstrevende ooit trotse aantrekkelijke kikkerlandje Holland.

Als men begrip zou kunnen tonen voor een beginnend zelfstandig ondernemer die juist op alle begrip zou moeten kunnen rekenen in het steeds meer, i.p.v. minder, regeltjesland Nederland. Als de belastingdienst mee gaat in zijn tijd, durft te veranderen qua oud geformuleerd beleid, een instantie van deze tijd wordt en niet blijft hangen in de vorige eeuw, men menselijk durft te zijn, compassie kan hebben na grondige controle van de feiten met 1-mansbedrijfjes en/of kleine zelfstandigen, zijn slogan durft te wijzigen in 'wij kunnen het makkelijk en leuker maken' en daarna in 'wij maken het makkelijker en leuker'!!!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R.J.M. Krebbers