Klacht: Vreemde hanelwijze bij verwerking van geschiktheidsverklaring rijbewijs.

op 06 juni 2016 over CBR in de categorie

Bericht RWD d.d. 19-01-’16 “uw rijbewijs verloopt op 23-05-’16”. Op 24-03-’16 een eigen verklaring gedownload en direct aangetekend naar het CBR verzonden. Twee maanden van tevoren leek mij ruim genoeg. Bij vraag 5 moest ik “ja” invullen vanwege diabetisch 2 en een hartoperatie plus ICD eind 2010. Als bijkomstigheid vermeld ik dat ik de eerste drie maanden van 2011 niet mocht rijden wat de cardioloog destijds een absurd lange termijn vond. Gevoelsmatig heb ik iets tegen het CBR. Van het CBR een d.d. 13-04-’16 verzonden bericht ontvangen dat de eigen verklaring is ontvangen; men zal deze gaan beoordelen. Op 01-04-’16 ben ik via Keurdokter BV bij een arts in Grootebroek geweest. Aangezien ik mijn goede hartconditie wilde aantonen had ik een medische rapportage van de cardioloog meegenomen. Zonder met mij te overleggen haalde de arts uit deze rapportage een overzicht medisch verleden aan met een aantekening uit 2001 “medianusneuropathie” , hij vond dit kennelijk noodzakelijk zonder te weten wat deze term omvat; carpaaltunnelsyndroom, welke destijds snel genas. De ingezonden medische verklaring deed natuurlijk bellen rinkelen bij het CBR. Per brief van 29-04-’16 werd ik gesommeerd om opnieuw de arts te consulteren. Via Keurdokter BV kon ik terecht bij een arts in Heerhugowaard welke op 04-05-’16 een herkeuring deed. Tot overmaat van ramp vond de arts van het CBR het plotseling noodzakelijk dat ik ook door een oogarts werd gekeurd; het mocht ook mijn eigen oogarts zijn. Kom maar eens met zo’n vraag aan op korte termijn .Met de medewerking van het Medisch centrum Alkmaar werd ik op 17-05-’16 gekeurd. Opmerkelijk is, dat de arts van het CBR in haar brief van 29-04-’16 aangaf dat ik voor 24-05-’16 moest reageren. Beide rapporten zijn wederom aangetekend verzonden en wel op 17-05-’16. Op de radio hoorde ik kortgeleden een functionaris van het CBR aangeven dat ze het ontzettend druk hebben met aanvragen van 17 jarigen; in deze aanloop hebben ze zich schromelijk vergist. Tot op heden wacht ik nog steeds op een goedkeuring om een nieuw rijbewijs aan te vragen, het oude is inmiddels verlopen op 23-05-’16.

Buiten het feit, dat ik gedupeerd ben door bovenstaande, heb ik aardig wat kosten gemaakt en moet ik deze nog maken. De keuringsarts kost per consult € 69,95 de oogarts €60,50. De aanvraag eigen verklaring noem ik niet omdat deze voorkomt in het proces. Maar ik krijg bij de aanvraag rijbewijs te maken met een spoedaanvraag welke € 72,90 kost. Bovendien zou ik het op prijs stellen dat de goedkeuring spoedig wordt afgegeven.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door G.Bennink