Klacht: voogd stelt eigen regels op zonder overleg met ons

op 20 augustus 2016 over Bureau Jeugdzorg in de categorie

wij hebben sinds maart dit jaar een gezinsvoogd die dacht ik met ons mee zou kijken en met ons dacht ik in overleg dingen deed wij zijn eindverantwoordelijke maar uiteindelijk bepaald zij hoe de dingen gebeuren bijv. m,n dochter mag de weekenden naar huis de tijden heeft zij bepaalt zonder overleg met ons als wij ons niet aan de haar genoemde tijden houden betekent dat we onze dochter minder mogen zien is dit in het belang van het herstel? Ook neemt de crisisouder geen verantwoording voor m,n kind ze moet de dingen zelf maar uitzoeken ze is tenslotte oud en wijs genoeg zo wordt er gezegd ze is 13! Wat zijn haar rechten en plichten? Mn dochter is pas geleden een week met ons mee geweest op vakantie dit ging goed die week erna is er door gezinsvoogd niks meer op papier gezet ze is toen op vakantie gegaan en is door vervangend voogd gezegd dat ze hier maar twee keer per week mocht komen ze heeft het niet naar haar zin in crisisgzin werd op dat moment niet naar geluisterd ze mocht ook niet naar m,n moeder alleen maar naar vriendinnen dat terwijl het om het belang van het kind gaat maar schijnbaar leven we in een maatschappij waarin regels belangrijker zijn dan het belang van het kind? Wij worden dus onder druk gezet wij werken niet mee zo wordt er gezegd dit komt onze dochter maar ons ook zeker niet tengoede we voelen spanning wat vervolgens gezondheidsklachten veroorzaakt met alle gevolgen van dien ook hier worden we vervolgens weer op gepakt omdat we het dan niet meer aan zouden kunnen kortom worden we hier mee geholpen? Vertrouwen is weg en of dat ooit terugkomt ik vrees het ergste

als er eens naar ouders geluisterd wordt en dingen in overleg gebeuren er wordt eigen baas gespeeld ten koste van het kind dit kan geen goed voorbeeld zijn is een soort van machtspositie geen goed voorbeeld voor jeugdzorg die toch al niet goed bekend staat waardoor er meer agressie en geweld komt in de maatschappij

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bureau Jeugdzorg

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bureau Jeugdzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door a.vlijm26@upcmail.nl