Klacht: Vluchtelingen versus belastingdienst/toeslagen

op 01 juni 2016 over Belastingdienst in de categorie

Al enige tijd help ik een Afgaans gezinnetje met de Nederlandse taal. Zo vroegen zij mij eens over brieven die zij kregen van de basting. Ik heb twee keer voor ze kunnen bellen waarmee eenvoudige zaken opgelost leken. Echter werden zij onlangs geconfronteerd met twee aanslagen (2012 en 2013) mbt teveel ontvangen toeslag. Totaal bedrag boven de € 1000 euro en of ze even wilde betalen. In die tijd stonden zij nog onder begeleiding van vluchtelingenwerk die dit soort zaken regelde. Die zeggen nu (net als de belastingdienst ) is je eigen verantwoordelijkheid. Sociale dienst doet ook maar wat ofwel niets. De man wil graag naast het beetje werk wat hij heeft, thuis bijverdienen maar ja, sociale huurwoning dus uitgesloten. Van de gewone burger kun je in mijn ogen al niet verwachten dat die al dat papierwerk snapt laat staan deze mensen. Zij snappen het niet want het is toch dé belastingdienst die uitrekent hoeveel ze krijgen? Tja, leg dat maar eens uit hoe makkelijk de belastingdienst het maakt! Zelf verdien ik meer dan modaal en mijn aangifte schijnt niet veel voor te stellen (zal wel weer moeten betalen) maar ik breng het weg naar iemand die het “snapt” om misverstanden te voorkomen. Maar ongeacht wat ik vind, is het niet moeilijk voor te stellen dat het slechts een kwestie van tijd is dat deze mensen, zoals vele, in de schuldhulpverlening belanden. Of dat geen (belasting)geld kost. WAT een waanzin! Ik heb ze maar weer het advies gegeven dit weer bij hun begeleider van de sociale dienst neer te leggen.
Van de belasting hoeven ze geen medewerking te verwachten want zolang je de regels van het spel niet kent……..!

Als deze mensen ACTIEF geholpen worden en er aandacht is voor deze idiote gang van zaken mbt die hele toeslagen chaos. De naam van deze mensen ga ik hier niet noemen dus ik wacht af hoe actief dé belastingambtenaar is/kan/mag zijn.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RegB69