Klacht: Vlucht wijziging niet doorgegeven aan ons

op 27 juli 2016 over Nuhr in de categorie Online Vliegtickets

26-07-2016 zouden wij vertrekken vanuit Konya naar Amsterdam. Maar na aankomst op Konya vliegveld kwamen we er achter dat de vlucht naar Amsterdam was verplaatst naar Kayseri, wat ongeveer 4uur rijden was, gelukkig waren wij te vroeg aanwezig waardoor we door konden rijden naar Kayseri…

Ik wil x aantal % van mijn geld terug wat dit noem ik geen service vanuit Nuhr... Dankzij Nuhr heeft Corendon ook nog eens een slechte naam gekregen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuhr over deze klacht.

Bericht van Nuhr

7 maanden geleden - Jammer genoeg hebben we hier te maken met een situatie van overmacht, "Force Majeure". Zoals bij iedereen bekend heeft op 15 juli 2016 een coup-poging plaatsgevonden. Verschillende luchthavens zijn in die periode gesloten geweest voor burgerluchtvaart. Zo is Konya Airport nog steeds en dit tot eind augustus 2016 gesloten van 20u00 tot 08u00. Wij hebben hiervan melding gemaakt (vandaag op 08 augustus nog steeds zichtbaar) via onze website. Alle passagiers hebben een mail ontvangen en zijn daarna ook telefonisch op de hoogte gesteld. Er zijn bussen ingezet die onze passagiers naar Kayseri gratis hebben vervoerd. Elke passagier is gehouden zijn reisorganisatie of reisbureau een telefoonnummer te verschaffen waar hij/zij steeds op bereikbaar is. Tenslotte is elke passagier gehouden uiterlijk 3 dagen voor afreis nogmaals zijn vluchten te controleren/herbevestigen. Jammer genoeg blijkt Dhr. Yilmaz aan een van deze pogingen ontsnapt te zijn. Nuhr kan als reisorganisatie geen actie ondernemen tegen beslissingen die door een autoriteit als luchthavens of regeringen worden opgelegd, en zeker dus geen luchthaven openhouden. Wij zijn dus van oordeel dat Nuhr als reisorganisatie zijn verplichtingen voldoende is nagekomen, maar er hier duidelijk sprake is dat Dhr. Yilmaz zijn plichten heeft verzaakt, namelijk het zich informeren of zich bereikbaar houden. Wij kunnen zijn claim dan ook niet honoreren.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuhr in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuhr een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuhr

Heeft op 08 augustus 2016 om 15:58 geantwoord

Wij zijn dus van oordeel dat Nuhr als reisorganisatie zijn verplichtingen voldoende is nagekomen, maar er hier duidelijk sprake is dat Dhr. Yilmaz zijn plichten heeft verzaakt, namelijk het zich informeren via de website, via onze kanoren of zich telefonisch bereikbaar houden. Wij kunnen zijn claim dan ook niet honoreren.

Alle klachten die gemeld zijn door W.D