Klacht: Vloerkleed gebracht naar Van Osta stomerij en kleed geruïneerd!!

op 26 juli 2016 over Van Osta Stomerij in de categorie Servicediensten

Medio april j.l. had een kennis gelogeerd bij ons in huis. Deze heeft een “ongelukje” gehad op ons mooie vloerkleed.

Aangezien de kennis in België woont heeft hij het kleed meegenomen en weggebracht voor reiniging bij een stomerij bij hem in de buurt, namelijk Van Osta stomerij (www.vanosta.net).

Deze hadden hem verzekerd dat het vloerkleed zonder problemen gereinigd kon worden.

Na meerdere weken gewacht te hebben kwam onze kennis midden mei terug met ons “gereinigde” vloerkleed. Eénmaal uitgerold was ik mij rot geschrokken van het resultaat. Het gehele vloerkleed was verkleurd met een bruine gloed! M.a.w. compleet “geruïneeerd” dus.

De kennis heeft direct het kleed mee terug genomen om vervolgens verhaal te halen bij Van Osta stomerij (B) (www.vanosta.net). Deze constateerde zelf ook dat het kleed niet op de correcte wijze gereinigd was.

Vervolgens na wederom een aantal weken gewacht te hebben, snel zijn ze bij dit “bedrijf” dus totaal niet, kreeg mijn kennis een belletje dat het kleed weer klaar was. Geleerd van de laatste keer vroeg de kennis om het kleed daar direct te bekijken. En wat bleek? Het kleed was nog erger dan bij de laatste reiniging. Men heeft geprobeerd om het kleed te bleken en is dus nu helemaal waardeloos.

Van Osta suggereert zelfs nu dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de (mislukte) reiniging en dat dit altijd op eigen risico gebeurt, hetgéén klinkklare onzin in! Zie hiervoor ook diverse consumenten websites online.

In ieder geval wil dit waardeloze bedrijf (Van Osta) niks vergoeden of verhelpen. Onze kennis gaat hiervoor nu sowieso de rechtsbijstand inschakelen, daar Van Osta wel degelijk verantwoordelijk is voor het ruïneren van onze mooie vloerkleed door totale onkunde. Blijkbaar heeft dit bedrijf totaal geen verstand van zaken en wordt dit gerunt door een aantal studentjes.

Op de website wordt geadverteerd dat men meer dan 100 jaar ervaring heeft, al blijkt in de praktijk dat dit totale onzin is. Als je geen vloerkleed kunt reinigen accepteer dan de opdracht ook niet…!

Daarnaast is er een nieuw probleem. Het desbetreffende kleed van het dure merk Brinker Carpets is niet op reguliere wijze te verkrijgen en wordt alleen nog gemaakt op speciale bestelling. Dat brengt 2 grote nadelen met zich mee, namelijk;

a) de minimale wachttijd is, op het moment dat wij de bestelling doorvoeren, ruim 16 weken (dus 4 maanden).

b) de prijs vele malen hoger ligt, dan wat wij daarvoor betaald hebben destijds, doordat dit een speciale bestelling is en vervolgens vanuit India (land van herkomst) verstuurd moet worden.

Ik heb in al die jaren dat ik spullen naar een stomerij heb gebracht nog nooit zo’n waardeloze stomerij meegemaakt als Van Osta te Schilde (B) www.vanosta.net.

Volledige vergoeding van ons mooie vloerkleed, zodat wij alsnog een nieuw exemplaar kunnen bestellen.

En daarnaast officiële excuses voor alle ellende die veroorzaakt is door Van Osta te Schilde (B).

Alle klachten die gemeld zijn door MvdL1979