Klacht: Verzekering,motorvoertuig cq een rijwiel met hulpmotor

op 13 juni 2016 over Belastingdienst in de categorie

Waarom is de boete van een voertuig die niet cq slechts enkele dagen niet verzekerd is vele malen hoger als b.v. diefstal of een ander vergrijp.?
Mijn bromfiets staat in de schuur er wordt niet opgereden (ben zelf een beedigd ambtenaar).
Kreeg van de verzekering te horen dat de bromfiets per 01-02-2016 niet meer verzekerd was,(ze verkeren geen oldtimers meer).
Heb contact met de nieuwe verzekering gehad deze zijn in gebreke gebleven om mij in te lichten dat de bromfiets geschorst moest worden.
Eerst verzekerd vanaf 01-02-2016 daarna gezegd het wordt (waarschijnlijk) pas per 01 april mooi weer er nooit bij nagedacht dat een bromfiets ook wordt er niet opgereden verzekerd moet zijn.
Kreeg per 15 maart bericht van de RDW dat er in mijn schuur een bromfiets stond die niet verzekerd was.

Als ze mij van te voren gewaarschuwd hadden oke ?
Maar niet een boete van 330 euro + administratie kosten van 9 euro.
Dit vind ik niet in verhouding staan met een ander vergrijp (bv diefstal,of vernieling).
Ik heb ook een bezwaar aangetekend en ben heel erg benieuwd hoe of dat hier op gereageerd wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door paenmoe