Klacht: verwijdering zogenaamde gegevens

op 09 juli 2012 over Badoo.com in de categorie Datingsites

Geachte heer/mevrouw,

Na aanleiding van uw onderstaande mail

hebben wij u een mail toegezonden

-met hetgene waarom u verzocht had:

http://badoo.com/nl/0145046386/ -,

maar tot op heden sindsdien niets meer vernomen.

Terwijl ik nog steeds zo vermeld sta.

Bij deze sommeer ik u voor de laatste maal,

om mijn gegevens van uw site te verwijderen.

Aangezien ik mij nimmer heb ingeschreven op uw site.

Vriendelijke groet,

Subject: Betreft uw vraag of feedback – referentienummer: 301601

Badoo answer from support

Op 17/06/12 10:14 heeft u ons het volgende bericht gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben er achter gekomen dat ik onterecht een vermelding heb bij Badoo -ik ben nimmer op uw site geweest en heb mij ook nimmer op uw site ingeschreven; desondanks krijg ik stelselmatig mails van uw organisatie-: zoekt contact met man tussen 22 en 37 jaar.

Ik ben op deze vermelding gewezen door een vriend
van mij die mijn naam invulde op Google.

Ik wil u wijzen op de regelgeving inzake privacy en schending
van goede naam en eer -al dan niet wegens onterechte
cookie-vermeldingen-.

Ik sommeer u bij deze om mij binnen 14 dagen direct van uw mailinglijst en uw organisatievermelding te verwijderen.

Zonder enige tegenbericht ga ik er vanuit dat u dit doet, zo niet,
stel ik u bij deze per heden -bij voorbaat- aansprakelijk wegens schending van mijn privacy, misbruik van mijn goede naam en eer.

Hoogachtend,
J.A. Zwaneveld

Beste Janny,

Dank voor uw bericht. Helaas konden we niet de link van het profiel vinden dat in Google staat. Zou u ons gelieve de link willen sturen van het profiel zoals deze in Google staat? Bijvoorbeeld:

Stephanie Smith, Vrouw, 26 | Londen, Verenigd Koninkrijk | Badoo
badoo.com/en/02746395978/

Wij kunnen dit dan nader onderzoeken en bij Google een verzoek indienen om dit zo spoedig mogelijk te verwijderen.

We zien graag uw reactie tegemoet.

Indien gewenst kunt u op dit bericht reageren via de volgende link: http://badoo.com/support.phtml?rid=301601:7LrepcJszGdH1Egj. Reageer gelieve alleen via de link, gezien e-mailreacties op deze e-mail niet worden gelezen.

Alex – Badoo Klantenservice

Badoo Trading Limited staat als onderneming geregistreerd in Engeland en Wales onder CRN 7540255, met als geregistreerd kantooradres: 12 Red Lion Square, London, WC1R 4QD.
Deze e-mail is vertrouwelijk en alleen bedoeld voor de geadresseerde. Mocht u deze e-mail hebben ontvangen maar is deze niet voor u bedoeld, laat dit ons dan gelieve weten en verwijder dit bericht van uw inbox. Gelieve niet dit bericht te kopiëren, te delen met derden, of het voor enig ander doel te gebruiken.

Verwijdering uit uw bestanden en geen vermelding meer op google of enige andere zoekmachine waaruit zou blijken alsof ik een account zou hebben bij uw bedrijf.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Badoo.com in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Badoo.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Badoo.com

Heeft op 19 juli 2012 om 17:14 geantwoord

We hebben het profiel gevonden en dit verwijderd (u zult nu een "pagina kan niet gevonden worden" bericht zien als u de link bezoekt). Tevens hebben we een verzoek ingediend bij Google om het profiel zo spoedig mogelijk uit hun zoekresultaten te verwijderen. Google doet er vaak zo'n 1-2 dagen over om zulk soort verzoeken te verwerken.

Alle klachten die gemeld zijn door sangsangsang