Klacht: Verplicht consult bij enting

op 09 oktober 2017 over Dierenarts in de categorie Artsen

Mijn puppy is met 6 weken door een dierenarts helemaal nagekeken en heeft een eerste puppyenting gehad.
Met 9 weken en 12 weken moet ze opnieuw een enting.
Dierenartsen hebben hun verantwoordelijkheid voor de puppy voordat ze gaan enten.Ik ben vrij om voor inenten te kiezen, maar ik moet verplicht mijn puppy steeds voor elke enting opnieuw laten onderzoeken door de dierenartsen, mijn verantwoordelijkheid ten opzichte van mijn puppy wordt aan de kant gezet. Ik moet binnen enkele weken mijn puppy 3 keer uitgebreid laten onderzoeken, wat mij ongeveer € 100,= gaat kosten. En dat is niet nodig. Het betekent dat ik elke keer een consult moet betalen, terwijl ik alleen de puppy wil laten inenten. Het is mijn puppy, waar ik verantwoordelijk voor ben en waar ik voor zorg,waar ik elke dag mee omga en waar ik zelf aan merk of er wat loos is.
Ik heb er moeite mee dat ik mijn verantwoordelijkheid niet zelf mag nemen en niet de mogelijkheid kan krijgen om mijn puppy na de eerste uitgebreide controle alleen de inentingen te laten geven.
Als de dierenarts mijn paard een enting komt geven, dan wordt het paard ook niet eerst uitgebreid onderzocht, nee, die krijgt direct de enting, waar is dan de verantwoordelijkheid van de dierenarts?
Na een telefoonrondje langs verschillende dierenartsen heb ik begrepen dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt. Dat dat is toegestaan !

Als ik mijn verantwoordelijkheid zelf mag nemen.
Als ik niet afhankelijk ben van de manier waarop dierenartsen mij afhankelijk maken en mij kosten willen berekenen die niet noodzakelijk zijn.
En met mij zijn er velen die tegen deze "regels en afspraken" aan lopen.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dierenarts over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door draadhaar