Klacht: Verkoopovereenkomst niet nagekomen

op 27 september 2016 over Belisol in de categorie Klusbedrijven

Betreft order: 00239DR Maastricht 14-09-2016

Geachte heren Awou en Do,

Ik richt mij tot u aangezien al mijn pogingen mijn voordeur die ik op 3-12-2015 besteld heb en die op 25-3-2016 geplaatst is zo te krijgen zoals ik hem besteld had.
Ik heb mijn voordeur zoals ook op mijn offerte staat, besteld met 100% gezandstraald glas.(er zit nu gewoon glas in). Een blauwe hardsteen dorpel.( is nu aluminium) en een deurgreep PMB6 (nu zit er aan de buitenkant een gewone deurklink)
Ik was op het moment van plaatsen niet zelf aanwezig en mijn vrouw zag pas na de montage dat de gemonteerde deur niet de dezelfde deur was dan degene die wij besteld hadden. Ik heb de dag erna gelijk uw adviseur Dimitri R gebeld en deze verzekerde mij dat alles in orde zou komen. Vervolgens heb ik In de hierop volgende maanden hem gemaild en meerdere keren gebeld. Ik kreeg bijna altijd zijn voicemail . Die keren dat ik hem wel aan de lijn kreeg verzekerde hij mij dat alles in orde zou komen. Nee dus ,ik hoorde en zag helemaal niks gebeuren. Ik kreeg geeneens feedback over wat en wanneer er iets zou gaan gebeuren. Ondertussen heb ik al sinds een dikke 4 maanden mijn voordeur dichtgeplakt met papier en de muur waarin de deur gemonteerd zit kan ik niet afwerken aangezien ik niet weet wat nu de bedoeling is. Ook heb ik mijn verhaal aan een van uw medewerkers doorgegeven en deze deelde mij mede dat Belisol Maasmechelen vakantie had en hij de boodschap zou doorgeven. Weer niks gehoord. Uw begrijpt dat ik nu mijn geduld na 8 maanden wel een beetje begint op te raken. Ik verwacht van zo’n gerenommeerd bedrijf als Belisol toch wel een uitstekende service.
Ondertussen heb ik 2 weken geleden weer contact gehad met uw bedrijf in Maasmechelen en de mevrouw die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat de oude verkopers en receptioniste ontslagen waren. Ik heb haar het verhaal uitgelegd en zij vertelde mij dat er een nieuwe deur door Dimitri in mei besteld was. Zij zou mij nog iets laten weten. Nu 14 dagen later nog steeds niks gehoord heb ik zelf maar weer terug gebeld. Weer het hele relaas moeten uitleggen en nu kreeg ik te horen dat er helemaal geen nieuwe deur besteld was. Deze mevrouw ging het bespreken met een verantwoordelijke en zou mij eind van deze week terug bellen en wat laten weten.
U begrijpt dat ik inmiddels hierin geen vertrouwen meer heb vandaar deze mail aan u.

Ik hoop dat mijn voordeur nu snel in orde wordt gemaakt.
Alvast bedankt.

In afwachting van uw antwoord,

John D

Ook op deze mail geen antwoord ontvangen van de beiden eigenaren. Alleen een leesbevestiging. Inmiddels al weer 3 keer met Belisol Maasmechelen gebeld en ze beloven steeds terug te bellen maar doen dit niet.

Zodra mijn voordeur er zo uit ziet zoals ik hem verleden jaar besteld heb, en ook duidelijk op de verkoopovereenkomst vermeld staat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belisol over deze klacht.

Bericht van

2 maanden geleden - Beste John, jammer je klacht te moeten lezen. Ik neem meteen contact op met onze collega's in Maasmechelen voor een stand van zaken in je dossier. Dankjewel, Wim - service na verkoop

Reactie van de melder van de klacht Moeljaan

2 maanden geleden - Beste Wim, Inmiddels zijn we weer bijna 2 weken verder en nog steeds geen reactie van Belisol Maasmechelen. Ik heb de klacht inmiddels ook bij de Belgische Consumentenombudsdienst gemeld. Mijn volgende stap wordt mijn rechtsbijstand inschakelen, want dit is niet normaal hoe dit bedrijf met zijn klanten om gaat. V.w.b. mijn dossier: zijn maar een paar pagina's die in enkele minuten te lezen zijn! M.v.g. John

Alle klachten die gemeld zijn door Moeljaan