Klacht: verklaring omtrent hulp behoevendheid

op 30 juni 2017 over UWV in de categorie

Onze zoon gaat sept/okt begeleid wonen ivm verstandelijk beperking. Nu hebben wij een verklaring omtrent hulpbehoevendheid aan gevraagd. Nu blijkt het zo te zijn dat als je een pgb hebt waaruit je je zorg betaald dat je geen recht hebt op ophoging.
Wel een beetje vreemd want bij 85% staat als U zich deels zelf kunt redden maar wel hulp nodig heeft kunt U 85% krijgen.
Maar hulp betalen uit je wajong uitkering is niet mogelijk. De kosten zijn dan zo hoog voor de hulp dat je geen geld meer hebt voor je levensonderhoud. Dus volgens mij hebben de meesten mensen met een Wajong en die hulp krijgen een PGB. Hoe zit het dan met die ophoging. Voor wie geldt dit dan wel.

Wij hebben al hoger beroep aan getekend. Maar zij blijven bij het standpunt. Hij heeft een PGB dus krijgt hij geen ophoging.
Hij heeft van het CIZ een wlz 4 met intensieve hulp/ verzorging.
Voor wie geldt deze regel nu wel. Krijg nu net het krantje perspectief binnen waar ook gemeld staat dat je dit kunt aan vragen.
Maar UWV doet hier erg moeilijk over. Zou erg graag willen dat onze zoon ophoging 85% krijgt. Nu hij begeleied gaat wonen. Zodat hij na al zijn vaste lasten iets meer heeft voor zijn levensonderhoud.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RRaukema