Klacht: verkeerde informatie en geen communicatie met student

op 23 februari 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb mij ingeschreven voor een studie bij de NCOI. Deze zou ik kunnen volgen in Drachten. Mocht Drachten niet worden aangeboden, dan zou ik naar Zwolle of Leeuwarden kunnen uitwijken. Nu alleen nog maar modules in Utrecht gehad en voor de komende modules moet ik naar Den Haag. Voor de duidelijkheid; ik woon in Wolvega (Friesland). NCOI geeft niet thuis en geeft dus ook geen alternatief. Heb ook aangegeven op donderdagavond te willen studeren, maar de vorige module moest ik op zaterdag volgen. Ook geen alternatief.

Naast de onmogelijke locaties is er geen communicatie met de student. De student moet alles zelf uitzoeken en mag gemaakte toetsen alleen tegen betaling inzien. Zo kun je niet leren van je fouten. Bij de huidige module hebben we net enkele dagen geleden de juiste leerstof doorgekregen, nadat we weken terug andere leerstof hadden doorgekregen. We hebben de wekenlang de verkeerde hoofdstukken zitten leren.

Al met al vind ik het momenteel een zooitje bij NCOI. Je kunt van een student uit Friesland toch niet verwachten dat hij elke week naar Den Haag reist. Ze geven altijd aan dat ze de opleider van werkend Nederland zijn, maar ze alleen rekening met zichzelf en de student kan barsten.

Ook de docenten van de modules geven aan gefrustreerd te zijn door de manier waarop NCOI werkt. Ze krijgen zelf ook geen contact en moeten alles via via spelen.

Ik ben tevreden als ik de modules bij mij in de buurt kan volgen. Dit hoeft echt geen Drachten te zijn, maar dat kan ook Zwolle of Leeuwarden en desnoods Groningen zijn. Utrecht en Den Haag zijn geen alternatief, vind ik.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 13 mei 2016 om 10:11 geantwoord

NCOI heeft naar aanleiding van de klacht contact opgenomen met de student en de klacht inhoudelijk en persoonlijk besproken.
De gewenste oplossing van de student kunnen wij helaas niet toekennen, omdat we de doorgang voor de toekomstige modules (in bepaalde regio’s)
nog niet kunnen garanderen. Dat hier eerder andere uitspraken over gedaan zouden zijn vinden wij erg spijtig.

We blijven graag voor de student bereikbaar bij verdere vragen en/of opmerkingen over de opleiding.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door hstavorinus