Klacht: verhuur van huis/achterstand

op 11 oktober 2017 over Quion Hypotheken in de categorie Hypotheken

Sinds 2014 (!) verhuur ik mijn huis volgens de leegstandswet na een scheiding. Gemeente Breda heeft hier toestemming voor gegeven. De dubbele lasten zijn zo net draaglijk. Nu had ik toch een achterstand opgelopen door vertrekkende huurders. Ik kon wel de laatste maand (oktober 2017) overmaken. Mijn loon ligt onder beslag dus die huurinkomsten zijn geen extra.

Nu reageert Quion met een dreiging om het huis te veilen als ik niet binnen 5 dagen de huur opzeg.
Ik loop nu 2 maanden achter en ze gaan de deurwaarder inschakelen. Dat betekent aansluiten bij het loonbeslag.

Ze beweren dat ze geen toestemming hebben gegeven voor verhuur. Maar dat hebben ze telefonisch toegezegd in 2014. Ze weten ook dat ik het huis verhuur, dat blijkt uit emailverkeer.
Ik heb nooit een schriftelijke bevestiging gehad van hen en nu beweren ze dat dat vereist is. Ik heb ze nu gevraagd om alsnog die schriftelijke bevestiging te sturen omdat een van hun medewerkers blijkbaar in 2014 een fout heeft gemaakt. Zonder mijn medeweten. Ik ging ervan uit dat het zo goed geregeld was.
Bij Quion is het gebruikelijk om telefonisch overeenkomsten te sluiten.

Er woont een gezin in het huis dat wil kopen nadat de wettige verhuurperiode volgens de leegstandswet is verlopen.

Toestemming voor verhuur schriftelijk mededelen. De veiling niet doorzetten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Quion Hypotheken over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Quion Hypotheken in behandeling genomen

Bericht van Quion Hypotheken

2 maanden geleden - Geachte heer Heuijmans, Wij hebben uw klacht ontvangen en gaan deze in behandeling nemen. U ontvangt op kort termijn een reactie van ons. Met vriendelijke groet, R. Verboom Klachten team Quion B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door Franq