Klacht: Verhoging contributie terwijl ik geen inkomen heb

op 11 juni 2015 over FNV in de categorie Vakbonden

Op 25 mei 2015 is mijn WW afgelopen en heb intussen uitkering IOAW aangevraagd waar ik nog uitslag van moet krijgen. Tot en met april betaalde ik 8 euro en ineens begin mei werd er 16 euro afgeschreven en ook voor begin juni. Zonder uitleg. Heb op 7 mei geschreven en tot nu toe niets gehoord. Heb daarom de betaling van begin juni gestorneerd, maar dit is geen oplossing. Bellen doe ik niet, want op dit moment heb ik een voorschot van 176 euro gekregen over 3 weken, waarvan ik alles moet betalen. Dus je moet 60 euro in de week rondkomen en dan haalt de FNV ook nog eens het dubbele tarief van je bank af. Kan het a-socialer?
Dit kreeg ik op 7 mei van de FNV:

Beste lezer,

Bedankt voor uw e-mail naar de afdeling contributie van FNV. We gaan ermee aan de slag. Vanwege onverwachte drukte is de verwerkingstijd wat langer. We streven ernaar uw mail binnen vier weken verwerkt te hebben. De datum van ontvangst van uw mail geldt als peildatum voor een eventuele nieuwe contributieberekening, ook als we de wijziging zelf pas later verwerken.

Excuses voor het ongemak, en bedankt voor uw geduld.

Brief van de FNV met excuses en dat begin juli weer gewoon 8 euro contributie wordt afgeschreven.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 06 juni 2016 om 10:42 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door HuubIgor