Klacht: “Vegetarische” Lasagne Knorr?

op 19 september 2017 over Knorr in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Vandaag hebben mijn vriendin en ik, respectievelijk 20 jaar en (ik als nieuwkomer) 1 jaar vegetarisch, de Knorr Lasagnette gegeten. Toegegeven: het smaakte zoals gewoonlijk goed! Wij hebben dit gerecht al meerdere keren gegeten. Maar nu komt het: voor op de verpakking staat “Een dagje zonder vlees? Zie tip op de achterkant”. Op de achterkant is inderdaad een alternatief te vinden zónder vlees (althans, zo lijkt het), waarbij tonijn gebruikt wordt. Wij eten ook geen vis, dus hebben we de tonijn, zoals altijd, vervangen door andere dingen. Door de meerdere vermeldingen ‘zonder vlees’ bij dit recept, hebben we eigenlijk nooit naar de ingrediënten gekeken. Door stom toeval deed ik dit nu wel. En wat blijkt? Dat er in de saus (die je óók moet gebruiken bij de “zonder vlees”-variant) gewoon vlees zit! In de saus zit namelijk 3% gerookt spek én spekstukjes!! Nu ben ik, zoals ik al zei, pas een jaar vegetarisch en ben ik nog niet de moeilijkste hierin, maar mijn vriendin eet al 20 jaar(!!) geen vlees en blijkt nu al meerdere keren voorgelogen te zijn (want dat is het!!!). Wij vragen ons af hoeveel andere mensen hierdoor per ongeluk iets gegeten hebben, waar zij pertinent tégen zijn! Mensen die om verschillende redenen géén vlees eten, worden simpelweg voorgelogen door dit product!! “Zo maak je hem zonder vlees”?! Mooi niet dus!!!

Allereerst wanneer de verpakkingen van Knorr waarop dit voorkomt aangepast worden! Wij willen niet dat andere mensen hierdoor ook hun overtuigingen (per ongeluk) overtreden! En wanneer wij gecompenseerd worden voor de aangedane geestelijke schade (want ja dat heb je wanneer je erachter komt dat je al meerdere keren vlees hebt gegeten nadat je dit al 20 jaar niet doet!).

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Knorr

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Knorr nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rdewaard