Klacht: Van het kastje naar de muur en met een kluitje in het riet….

op 28 mei 2020 over Henders & Hazel in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 3 maart j.l. heb ik mijn hele inrichting besteld bij Henders en Hazel in Zwolle. De kasten zijn netjes op tijd geleverd. Afgesproken is dat de bank geleverd zou worden eind april begin mei. 5x heb ik telefonisch contact gehad met Henders en Hazel over de levering van de bank. De eerste keer vertelden ze mij dat ivm de coronatijd de levering op zich zou wachten. Op 6 april zijn mijn meubels keurig netjes geleverd. Aan de chauffeurs heb iK gevraagd hoe het zat met de levering van mijn bank mbt Corona. Ze vonden het een vreemd verhaal want ze leveren gewoon, zo ook de bank.
Hierop heb ik wederom gebeld met Henders en Hazel in Zwolle. Toen werd mij verteld dat ze dat het leer nog niet voorhanden was voor de bank en dat het niet aan het transport lag…… maar half mei zou de bank geleverd worden. Twee weken later vertelde Henders en Hazel mij dat de fabriek een maand dicht zou zijn geweest. Dit klopte niet, de fabriek bleek gewoon open. 3 dagen geleden belden ze mij, er kon een onderdeel niet geleverd worden en daardoor was er vertraging…..
Gisteren afgesproken dat ik naar het showmodel mocht komen kijken. Het showmodel staat inmiddels al 5 maanden in de showroom. Het is een bank van bijna 5000 euro. Een paar opties van ontbraken, maar daar zou ik wel over heen kunnen komen, zo ook de beschadiging achter een van hoofdsteunen. Omdat het een showmodel is, heb ik na navraag, bedacht dat 25% korting wel redelijk zou zijn. De beste man wilde mij 400 euro korting geven. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, ter compensatie bood hij mij een waardebon aan van 150 euro.
Diep teleurgesteld over de hele gang van zaken, de vreemde verhalen tijdens de telefoontjes mbt de late levering nam ik deze toch maar aan. Vlak voor ik wegging zag ik een aanbod dat er 400 euro aan cadeaubonnen uitgegeven worden als men bij Henders en Hazel Meubelen zou kopen. Hier had ik geen recht op omdat dit een actie was welke een paar weekjes na mijn bestelling was in gegaan. Nu is mij beloofd de bank te leveren in week 29…
Mijn vertrouwen is best wel beschadigd. Had van deze dure winkel meer verwacht.

Gewenste Oplossing:

Ik zou heel tevreden zijn geweest als men geen kletspraatjes had gehad mbt de levering, het showroommodel van 5 maanden oud voor een goede prijs aan mij verkocht had, de cadeaubon voor 150 euro niet had aangeboden, terwijl er cadeaubonnen van 400 euro aangeboden worden als men producten koopt boven 2750 euro. (Mijn bestelling was 3x zoveel in euro’s) Maar het belangrijkste....dat mijn bank snel geleverd wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Henders & Hazel nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Habufa

2 maanden geleden - Beste mevr. Ter Meer,Allereerst onze excuses dat u even heeft moeten wachten op onze reactie. We zijn uiteraard verhaal gaan halen bij onze winkel in Zwolle.U heeft bank Bari besteld met elektrische onderdelen. De winkel in Zwolle laat ons weten dat ze u geïnformeerd hebben dat de levering zou uitlopen omwille van corona en de fabriekssluiting ten gevolge daarvan.Henders & Hazel Zwolle zou u ook een voorstel gedaan hebben in de vorm van een korting en zelfs een showroommodel ter compensatie (als tijdelijke leenbank), maar beide zijn door u afgewezen.We begrijpen uw teleurstelling i.v.m. de lange levertijd, maar willen u er ook op wijzen dat de door u bestelde bank geen massaproductie is, maar op maat gemaakt, volgens uw wensen en eisen. Dat vraagt nu eenmaal meer tijd en dan is er - buiten ieders wil om - dat vervelende virus gekomen waardoor onze fabrieken noodgedwongen de deuren moesten sluiten vanwege lockdownmaatregelen.Dat neemt echter niet weg dat 5 maanden wachten op een nieuwe bank ontzettend vervelend is. Volgens onze laatste info wordt de bank in week 29 bij ons verwacht, zoals ook eerder al door de winkel aan u gecommuniceerd. We hebben de filiaalleider in Zwolle gevraagd om deze order nauwgezet op te volgen en te zorgen voor een vlotte levering eenmaal wij de bank bij de winkel in Zwolle geleverd hebben.We willen ons in ieder geval verontschuldigen voor de ontstane vertraging en de miscommunicatie i.v.m. de verwachte levertijd op het moment van aankoop.Tot slot hopen wij samen met u dat uw langverwachte bank helemaal naar wens is en u er nog lang plezier aan zult beleven.Met vriendelijke groet, Henders & Hazel Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Marianne T.M