Klacht: Uwv erkent fibromyalgie niet waardoor mensen buiten de boot vallen.

op 30 april 2016 over UWV in de categorie

Uwv artsen en arbeidsdeskundigen erkennen fibromyalgie niet en houden geen rekening met de pijn en beperkingen waar fibromyalgie patienten dagelijks mee kampen. Doordat zij veelal niet in aanmerking komen voor inschrijving in het doelgroepregister en ook geen wia of iva krijgen verliezen zij na de WW bij baanverlies hun eigen inkomen en alle rechten op participatie. Alleen via de bijstand zul je nog een kans op een betaalde baan hebben. Of je moet de mazzel hebben HBO geschoold te zijn. Ik probeer zelf zoveel mogelijk handtekeningen te krijgen voor erkenning via erkenfibromyalgie.petities.nl maar dit zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Als fibromyalgie door het UWV wordt erkent als chronische ziekte en fibromyalgie patienten wia of iva krijgen zolang er geen aangepast werk voorhanden is. Meer kennisoverdracht over de ziekte en toegang tot het doelgroepregister om de kans op een betaalde passende baan te vergroten. Voor die fibromyalgie patienten waarvoor een baan vinden op de reguliere arbeidsmarkt niet haalbaar is. Ook meer onderzoek naar behandeling en pijnbestrijding is welkom.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fiedelientje