Klacht: Uitzending 12-10-2016 terror clowns zonder melding “niet geschikt voor jeugdige kijkers”

op 12 oktober 2016 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Goedemorgen,

Vanochtend waren mijn vrouw en ik zoals gewoonlijk het RTL Nieuws aan het kijken samen met onze kinderen van 4 en 6 jaar oud.
Normaal gesproken geen probleem, want als er iets schokkends qua beelden wordt uitgezonden wordt dit altijd van te voren gemeld.

Echter vanochtend bij de berichtgeving van de terror clowns werd dit niet gedaan. Binnen 1 seconde na het zien van de eerste terror clown op TV hadden we 2 totaal verloren huilende mannetjes op schoot die zicht kapot geschrokken waren.

In deze berichtgeving vroeg op de ochtend zijn jullie helaas vergeten dat er ook kinderen mee kunnen kijken.

Ik hoop dan ook van harte dat jullie de de volgende keer bij schokkende beelden niet vergeten te melden dat “de volgende beelden niet geschikt zijn voor jeugdige kijkers”.

Matthijs
Bezorgde ouder en fervent RTL Nieuws kijker

Melden dat bepaalde beelden schokkend zijn of niet geschikt zijn voor jeugdige kijkers.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Matthijs19