Klacht: Uittreksel gezagsregister

op 13 juli 2016 over Gemeente Almere in de categorie

Vrijdag 8 juli om 09:45 uur had ik een afspraak bij de Gemeente Almere om een uittreksel uit het gezagsregister op te halen omdat wij binnen een week op vakantie zouden gaan.Toen ik aan de beurt was konden ze niet in het GBA terugvinden dat ik als moeder het gezag had terwijl dit al vanaf het jaar 2012 geregeld was en ik toen al een ID kaart voor mijn zoon kreeg. Inmiddels had ik een paspoort voor mijn zoon en zonder pardon werd opeens het paspoort van mijn zoon ingehouden en liep een ambtenaar van Burgerzaken naar haar senior toe om te bespreken hoe het kon dat er nergens zichtbaar was dat ik als moeder het gezag had. Na anderhalf uur in de hal bij Burgerzaken te hebben gezeten kwam de ambtenaar naar mij toe en zei ze dat ze contact had gehad met de rechtbank en bleek dat ik toch het gezag had ! Ik moest alleen ZELF naar Lelystad om dit uittreksel op te halen! Ik was compleet in shock en ging met trillende handen naar Lelystad toe om het uittreksel op te halen. Inmiddels was het 12:30 uur voordat alles geregeld was en ik eindelijk het uittreksel kreeg wat ik voor mijn vakantie samen met mijn zoon nodig heb !

Ik ben tevreden als ik mijn treinkaartje van 11 euro teruggestort krijg.
Het is werkelijk belachelijk dat ik als burger helemaal naar Lelystad moet om dit uittreksel zelf op te halen. Om nog maar over de extra uren te zwijgen die ik moest opnemen om dit te regelen!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Almere

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Almere nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mama 36