Klacht: Uitschrijving, Niks goed geregeld.

op 02 juni 2016 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Hallo,

Ik ben in November 2012 begonnen met de opleiding Apotheekassistente aan de Capabel Onderwijs Groep.
Vanaf het begin ging het al mis had me voor de opleiding Apotheekassistente ingeschreven maar kreeg een brief opgestuurd voor de opleiding Doktersassistente. Nou dat al recht zetten kostte me heel veel energie en tijd. Kon niet meer in Oktober beginnen aan de opleiding. De vestiging Rotterdam was namelijk al begonnen en de eerst volgende start was vanaf januari 2013 , dus moest ik maar naar de vestiging in Den Haag gaan.

Het ging allemaal heel goed de eerste vijf weken totdat we te horen kregen dat onze docent zou gaan veranderen. Nou leuk ben je net aan iemand gewend krijg je opeens iemand anders.
De locatie veranderde heen en weer.

Docent was slecht te bereiken, reageerde heel laat op e-mailtjes terug.
Omdat ik zelf medisch ingreep kreeg tijdens me opleiding duurde het bij mij langer dan dat het hoorde. Door dit liep mijn stage uit. Kon ik niet aanwezig zijn bij mijn examens. Had het allemaal netjes aan mijn docent verteld waarom ik niet aanwezig kon zijn. Dat ze de ziekenhuis er voor konden bellen, maar niets van gekomen.
Mijn docent reageerde heel laat, waardoor ik zelfs een keer van stage ben weggestuurd omdat m’n docent maar niet belde voor een afspraak om even langs te komen. Bij mijn 2 de stage plek precies het zelfde probleem. Na 3 keer mailen en tig keer bellen reageerde hij er eindelijk op en kwam er uiteindelijk iemand langs niet eens mijn eigen begeleider!

Mijn brieven kamen op een ander adres, terwijl ik tig keer had door gegeven dat dat niet het juiste adres was. Maar toch bleven ze naar het foute adres belangenrijke informatie opsturen.

Administratie is gewoon heel slecht te bereiken.
Ze zijn bijna nooit bereikbaar.
Er word uitgelegd dat je moet gaan e-mailen, krijg je er antwoord op is het niet duidelijk en word je afgeraffeld.

Bel je ze nogmaals op om iemand aan de lijn te krijgen doen ze dat ook niet, laten ze je ook niet uitpraten.

Werd geroepen om twee examens te herkansen heb maanden lang op een uitslag zitten wachtten.
Heb een paar keer weer de administratie proberen te bereiken en ja hoor weer werd er niet opgenomen.
Heb mij docent gemaild en niks terug ontvangen.

Na een poosje weer opnieuw geprobeerd en eindelijk iemand aan de lijn gekregen die me vertelde dat ik weer moest gaan mailen!
Nou heb dat netjes gedaan en wat hoorde ik dat ik was uitgeschreven sinds 20 November 2015.

Wat ik dus heel raar vond want werd 23 November geroepen voor een herkansing?

En natuurlijk ook dat ik daar niks van te horen heb gekregen.
Dat ze dat niet eens gingen laten weten.
Maar wanneer het op geld uitkwam werd er wel per direct een incasso brief naar huis gestuurd.

Mijn mail met de vraag hoezo ik was uitgeschreven werd afgeraffeld.
Heb opnieuw de administratie gebeld en om Linda van Wijk gevraagd maar de mevrouw aan de balie ging elke keer over ons heen praten.

Uiteindelijk heb ik dus besloten om een klacht tegen ze te gaan indienen maar dat kon dus ook niet omdat ze elke keer mijn post naar een verkeerde adres gingen opsturen heb ik dus niets ook geen inlog gegevens. Op mijn Capabel.nl

En wat ik dus heel jammer vind ik al dat geld, mijn energie , moeite, tijd.
Ik was bijna afgestudeerd , hoefde alleen nog 1 examen te herkansen en mijn praktijk examen te doen en mijn portofolio inleveren en was ik er klaar mee had ik mijn diploma !

Ik zal tevreden zijn al ik nog een maand of 6 extra zou kunnen krijgen zodat ik mijn examen kan herkansen, mijn praktijk examen kan houden.
En natuurlijk ook mijn docent kan bereiken of een ander docent zodat ik al mijn opdrachten kan inleveren!
Het enige is wat ik wil mijn diploma!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

Bericht van Capabel Onderwijs Groep

9 maanden geleden - Beste mevrouw Yöny, Ik heb uw klacht ter kennisneming gelezen, even naar de geschiedenis gekeken die genoteerd staat in het systeem. U bent in het verleden erop gewezen door Linda dat u de maximale tijd om een opleiding af te ronde, overschreden heeft, dat u een officiële klacht had kunnen indienen via klachten@capabel.nl. Ik heb de desbetreffende vestigingsmanager gevraagd contact met u op te nemen om op deze klacht een antwoord te geven. Meer kan ik niet voor u betekenen. Met vriendelijke groet, R.Kivits COG

Alle klachten die gemeld zijn door S.Yoney