Klacht: Uitkering na betermelding 14 maart jl. nog steeds niet gestort op 2 mei 2016!

op 02 mei 2016 over UWV in de categorie

Na een ziektewet uitkering heb ik mij op 14 maart jl. beter gemeld.
En ging ik er vanuit dat mijn ww uitkering automatisch werd voortgezet omdat ik nog geen werk had. 1 april wilde ik mijn inkomstenformulier invullen, echter bleek toen dat ik mijn ww opnieuw moest aanvragen, lekker duidelijk geïnformeerd UWV! NOT! Dat heb ik dezelfde dag nog gedaan, toen bleek dat ze tot 19 april de tijd hadden om hier over te beslissen, u begrijpt dat de beslissing uiteraard pas op 18/19 april genomen werd, blijkbaar kon dat niet eerder, met het gevolg dat ik mijn inkomstenformulier pas NA 19 april kon invullen…
Nagebeld en te horen gekregen dat het UWV er minimaal 10 werkdagen over mag doen om mijn uitkering over te maken. Nou je voelt de bui al hangen, het is 2 mei 2016 en IK HEB NOG STEEDS NIETS ONTVANGEN! Maar ben inmiddels wel het rood in gejankt! Anderhalve maand zonder inkomen, en het was al zo weinig, maar wel vaste lasten die automatisch afgeschreven worden… Jullie snappen zelf toch ook wel dat dit niet kan?!? En de rente voor rood staan mag ik zeker ook nog zelf betalen?

De wachttijden en verwerkingstijden van de diverse UWV acties moeten drastisch ingekort worden, zeker anno 2016! Dit lijkt op een pure ontmoedigingsbeleid vanuit het UWV.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Alexandra1967