Klacht: U bent een individu en wij zijn de grote instelling

op 19 juli 2012 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Begin dit jaar ben ik begonnen met mijn opleiding MBO personeelsadministratie.
De eerste module verliep geweldig! goede locatie, alles goed geregeld een een geweldig goede docent.

Bij de 2e module begon alle ellende, ze claimde te weinig inschrijvngen te hebben om de les op de door mij aangegeven locatie door te laten gaan, ik had als keuze of naar Utrecht of thuis studie doen. met tegenzin toch maar voor Utrecht gekozen.
Kom ik op mijn eerste les, zitten wij met 16 man in een lokaal voor maximaal 9 man (en ik maar denken te weinig inschrijvingen???).
Vervolgens heeft de leraar zich totaal niet aan het lesplan gehouden (dit aangegeven bij de NCOI) en hebben wij een examen die niet aansluit bij de lesstof en er stonden zelfs vragen in uit hoofdstukken die we niet hoefde te leren.
NCOI gebeld met het verzoek of we (alle leerlingen van deze module en zeker ik) één extra les kunnen krijgen over de gemiste lesstof. NCOI geeft niet thuis, in discussie met een dame aan de telefoon, uiteindelijk ging ze het bij de contactafdeling leeraren neerleggen. Wordt ik 2 weken later gebeld met de mededeling dat de leraar zich hier niet in kon vinden en of ik het wou specificeren.
Dus gespecificeerd, word ik een week later gebeld met de mededeling dat de leraar het hier niet mee eens is, dat ze vinden dat ik met de leraar in conclaaf MOET en doe ik het niet houd het op (het voelde als chantage).
Waarop ik zei geen probleem wil ik wel doen, maar dan wel met een derde persoon erbij, dan word het geen welles nietes verhaal tussen mij en de leraar.
Dat was absoluut uitgesloten, kon niet werd er gezecht.

Het aller ergste is is dat ruim 60% van mijn klasgenoten ook geklaagd heeft, maar het wordt niet als een groep gezien, nee je bent allemaal individuen.

Als afronding werd er gezegd dat ze alles er aan doen om leraren een goede beoordeling te laten krijgen, nou ik vind het ronduit schandalig en slecht. De leraar zou zich of aan het lesplan moeten houden en niet over vroeger en zijn situatie praten of gewoon geen les meer geven.

Kortom, NCOI houd hun eigen handjes boven het hoofd en dat voor 6000 euro!

Als ik één extra les zou krijgen waarin de gemiste stof uitgelegd wordt ben ik tevreden.
Tevens vind ik dat ze je als groep moeten behandelen als er zo veel uit een klas klagen.

Misschien is het ook beter dat zij de leraren beter screenen en beter instueren over de lesstof

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 31 juli 2013 om 15:28 geantwoord

Ten tijde van de klacht heeft er contact plaatsgevonden tussen NCOI en mevrouw voor verdere toelichting.
Het examenbureau van NCOI heeft de uitspraak van de examencommissie teruggekoppeld.
We vertrouwen erop hiermee een passende actie te hebben ondernomen en ronden de klacht om deze reden graag alsnog af.
Uiteraard is NCOI voor verdere vragen en/of opmerkingen bereikbaar via telefoonnummer: 035 6400 411 of via e-mail: info @ncoi.nl.

Met viendelijke groet,
NCOI Opleidingsgroep

Team Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door zetje