Klacht: Trap niet juist gemonteerd

op 11 mei 2017 over Timmerbedrijf Moonen in de categorie Bouwbedrijven

Doe jezelf een plezier en loop met een grote boog om Timmerbedrijf Moonen uit Voerendaal heen. Van dit bedrijf hoef je helaas geen enkele service te verwachten. In oktober 2015 hebben ze bij ons een z-trap geplaatst van vol eikenhout. De trap is qua kleur gematcht met onze parketvloer. Direct na de plaatsing vielen 2 zaken op: de trap sluit niet aan op de parket en de trap kraakt enorm.

Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=g987zIYr1Tw
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=9H-5GPGMY6k

Voor het eerste euvel had Ivo Moonen een goede verklaring: het is niet de trap die gezakt is of verkeerd gemonteerd, maar de vloer was gestegen – ik verzin dit niet. De trap is verlijmd en kan niet meer uit elkaar gehaald worden, dus hier moet ik maar mee leven. Zowel in de hoogte als in de breedte heb ik een spleet van 2 á 3 millimeter, duidelijk zichtbaar dus.

Het kraken hoorde volgens Ivo Moonen bij een houten trap. Dat kan ik op zich snappen, maar onze trap kraakt wel héél erg. Dat is duidelijk te horen in het filmpje. Ik heb over genoeg houten trappen gelopen en mijn ervaring is dat het véél stiller kan. Uiteindelijk werd gezegd dat de trap zich moest zetten en de kraak nog wel zou verdwijnen.

Na me geruime tijd te hebben geërgerd, en waarbij het kraken alleen maar erger leek te worden en Ivo Moonen nog een keer langs is gekomen, heb ik een andere timmerman ingeschakeld. Hij kon me precies vertellen waar het fout ging (teveel speling op de trapboom en de trappen onderling niet goed verlijmd/geschroefd). Met deze kennis Ivo Moonen weer gebeld en langs laten komen. Hij bleef echter bij zijn verhaal dat dit normaal is voor een houten trap en dat hij er niks aan kon doen.

Ivo Moonen probeert duidelijk op welke manier dan ook zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Ik kreeg tegenvragen als ‘wat denk jij wat de oplossing is?’, ‘dan doe het zelf als je het zo goed weet’ en ‘twijfel je aan mijn vakmanschap?’ Feit is dat hij 3x bij ons thuis is geweest en hij met geen enkele oplossing is gekomen om het kraken te verhelpen. Hij heeft steeds excuses gezocht waarom dit volgens hem het beste is wat hij ervan kon maken.

Overigens heeft Timmerbedrijf Moonen ook onze binnendeuren geleverd. Die sluiten niet allemaal even goed. Ook hier was een excuus voor: wij bedienen de deuren verkeerd. In plaats van de klink naar beneden, deur aandrukken en klink naar boven moest de deur volgens hem met een vaartje in het slot gegooid worden. Erg handig inderdaad wanneer iemand al ligt te slapen.

Samengevat: Timmerbedrijf Moonen uit Voerendaal heeft een trap en een aantal deuren bij ons geleverd. Sinds het moment van montage is er geen enkele service meer geleverd, ondanks herhaaldelijk aandringen. Het zijn geen defecten die door onszelf veroorzaakt zijn maar komen voor uit foutieve constructie/montage. De defecten zijn betrekkelijk eenvoudig op te lossen –zeker voor een timmerbedrijf- maar Ivo Moonen weigert ook maar enige actie te ondernemen.

Wanneer de trap niet meer kraakt en wanneer de trap netjes aansluit aan de de parketvloer.

Alle klachten die gemeld zijn door timdautzenberg