Klacht: Toppunt van kleine letters misbruiken.

op 06 september 2018 over TopRC in de categorie Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 20 juli dit jaar een bestelling geplaatst voor wat connectoren, krimkoussetje en een kill switch.

Zoals ik bijna altijd doe, dit laten bezorgen op mijn werk adres. Ik ben nou eenmaal vaker op de zaak dan thuis.
Ik voer daarom mijn adres in (als factuur adres, een mega cruciaal punt voor Top-RC) en als verzend adres gebruik ik hetzelfde als factuur adres.

Uiteraard betaal ik de order privé.

Vervolgens begint DHL de boel te verkloten. Die zeggen doodleuk 3x dat er niemand aanwezig is tijdens de bezorgpogingen. Ondanks dat het tijdens winkeluren is en er dan minimaal 3 man aanwezig zijn in m’n zaak. Sterker nog, bij de 3e poging, hang ik aan de telefoon met TopRC om melding te maken van de DHL problemen en terwijl ik met hun aan het bellen ben, even uit m’n hoofd met Wesley, vanuit mijn werk adres, update DHL de bezorgpogingen dat er weer niemand aanwezig was. Was allemaal natuurlijk erg vervelend en als de spullen retour kwamen zou het bedrag retour gestort worden.

De spulletjes dus weer niet binnen gehad. Vervolgens probeert DHL avondleveringen op tijden dat m’n winkel gesloten is.

Spullen gaan uiteindelijk retour Top-RC. En vervolgens is het een tijdje stil. Op 11-8 dan de melding dat TopRC de spullen retour heeft. En of ik even 7,50 wil overmaken zodat het nog eens verstuurd kan worden. (ondanks dat ik telefonisch al had aangegeven dat de spullen te laat zouden zijn en daarom de bestelling te annuleren.)

Dus geantwoord naar Roy dat ik eea al had besproken met een collega van hem en dat DHL de bal heeft laten vallen. Vervelend voor zowel mij als TopRC. Maar de collega ad telefoon had eerder gezegd dat het bedrag retour gestort zou worden dus dat verwachtte ik ook.

Na een paar dagen, op de 15e, antwoord Roy het volgende:
Er is me niets bekent over het feit dat u dit telefonisch aangegeven heeft. Ik zie daarnaast dat u een zakelijke bestelling heeft geplaatst. In dat geval zijn we niet verplicht om het bedrag te retourneren aangezien het consumentenrecht niet van toepassing is. We hebben tevens op onze site vermeld dat voor zakelijke bestellingen andere regels gelden, zie:

https:www.toprc.nlretouren

Zie ook artikel 13.1 van onze algemene voorwaarden waarmee u akkoord gegaan bent:

https:www.toprc.nlalgemene-voorwaarden

Ik wil u tegemoet komen door de bestelling opnieuw te versturen of het bedrag van uw bestelling in te setllen als winkelkrediet zodat u dit bij een volgende bestelling in mindering kunt brengen.
Ik verneem graag wat uw wensen zijn.

Prettig om de klant dus bijkans als leugenaar neer te zetten, scoor je veel punten en goodwill mee! Daarnaast omdat ik het pakket dus op mijn werk heb laten bezorgen (factuur verzendadres) is dit volgens hun een zakelijke bestelling en dat is meteen de kans om een potje moeilijk te doen over een retour…. Deze manier van klantcontact en ‘service’ is van een zeldzaam niveau. Dan nog durven zeggen dat ie me tegemoet wil komen :S Zelfs het retour storten van de aankoopsom exclusief verzendkosten is dus geen optie.

Op de 15e antwoord ik Roy dat mijn winkel een BEDDENwinkel betreft, hoe zakelijk denken ze dat RC spullen dan zijn? Daarnaast is de order ook vanaf mijn PRIVÉ rekening voldaan. Ik wijs hem ook nog even terug op hun eigen voorwaarden, immers in 13.2 staat dat TopRC mij op de hoogte had moeten houden van uitlopende leveringen en vertragingen en dat de klant, indien zij dat niet doen, eenzijdig de overeenkomst kan ontbinden waarbij de betaalde bedragen binnen 14 dagen retour gestort dienen te worden.

Hier komt echter geen antwoord op. Dus op 26-8 mail ik nogmaals, maar weer geen reactie. TopService staat blijkbaar niet zo hoog in het vaandel bij TopRC.

Vandaag op 6-9 was ik het wachten wel zat. Dus ik bel zelf maar even naar TopRC om te vragen wat de status is. Zelden zo een stukje kastje- muur pogingen meegemaakt.

Wederom Wesley aan de telefoon. Die zegt eea even na te vragen bij een collega en antwoord vervolgens dat het een zakelijke bestelling was dus zij kunnen helaas niets doen. Ik antwoord hem dat het geen kwestie van kunnen maar van willen is. Na wat heen en weer praten gevraagd naar degene die wel over die beslissingen gaat, maar toen moest Wesley inene kijken of die wel aanwezig was…. Waarop ik antwoord: Je zegt 10 seconden geleden nog dat je hem hebt gesproken!? Hoezo moet je kijken of hij aanwezig is?? Beetje stamelend antwoordde hij dat ze ook ’n winkel hadden en misschien was hij daar…

Vervolgens krijg ik Ricky (als ik het goed heb verstaan) aan de telefoon. Even samengevat:
‘geloven niet dat je kan zien of ze zijn geweest of niet’
‘Ja, wij gaan uit van wat DHL zegt, niet wat de klant zegt.’
‘Die bestelling kan hartstikke zakelijk zijn als stekkers en een kill switch’
‘wij kunnen niet zien of iemand het zakelijk inzet of niet’
‘Zodra het factuur en verzendadres naar een bedrijf zijn is het zakelijk, wat de klant ook zegt’

Al met al. Zelfs na meerdere malen te melden en dat ik kan aantonen dat het privé goederen zijn, trekt TopRC zich daar niets van aan. Service wil men ook totaal niet aan doen. Als men de gang van zaken van DHL kenbaar maakt word men als een leugenaar weggezet.

Toppunt van mierenneukerij op deze manier. Laatste keer voor mij geweest en een waarschuwing voor anderen.

Gefeliciteerd heren van TopRC, dit heeft jullie nu al minimaal € 1450,- gekost, de Mavic2 koop ik wel elders.

Gewenste Oplossing:

Volledige retourstorting.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TopRC

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TopRC nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dheruer