Klacht: Toeslagen terugbetalen

op 18 oktober 2016 over Belastingdienst in de categorie

Ik ben aan het begin van het jaar werkloos geweest en had toen recht op huur en zorgtoeslag. Gelukkig, want anders was er niet meer te leven. Maar goed. In mei heb ik een baan kunnen krijgen.
Ik heb toen op internet mijn inkomen gewijzigd omdat ik dus meer verdiende. Nu moet ik veel geld terugbetalen omdat ik onterecht toeslag heb gehad. Ik bellen. Gaven ze mij als antwoord dat het berekend word op jaarbasis. Dus had ik in de maanden dat ik geen werk had alsnog dus geen recht op toeslagen. Dat slaat nergens op. Toen werden ze wel toegegeven omdat ik geen werk had en daardoor weinig verdiende en nu ik eindelijk (na een tijd van bijna 2 jaar) weer werk heb zeggen ze dat je er geen recht op had. Ik kan toch niet weten wanneer ik weer aan het werk ga. Om simpel te zeggen: als je 10 maanden ww heb gekregen en de laatste 2 maanden van het jaar werk hebt. Komt het erop neer dat je dan hoe dan ook het hele jaar geen recht op toeslagen had. Was blij dat ik eindelijk een beetje uit de finaciele problemen was maar volgens mij is probleem vrij zijn verboden in Nederland. Want als ik dit weer heb afgerond weet ik nu al dat ze weer wat anders hebben verzonnen.

Dat je de maanden wanneer je er wel recht op had met rust laten en met de nieuwe berekening verder gaan.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door PeterPendragon