Klacht: theorie examen nieuwe stijl lijkt richting geldklopperij te gaan

op 24 april 2017 over CBR in de categorie

1. Bij een negatieve uitslag van het theorie examen wordt niet aan de kandidaat doorgegeven welke vragen fouten zijn beantwoord.
2. Het slagingspercentage van het CBR is extreem laag. Een van de oorzaken ligt in handen van het CBR: de formulering van de vraagstelling.
3. De mogelijkheden voor het doen van het theorie examen zijn uitsluitend onder schooltijd, hierdoor moet de leerling schooluren verzuimen.

1. Bij een negatieve uitslag aan de kandidaat gespecificeerd melden welke vraag fout is beantwoord.

Hiervan kan de kandidaat leren, wat later in de praktijk alleen maar voor meer veiligheid op de weg zal zorgen.

2. Onafhankelijk en kritisch onderzoek naar de vraagstelling en deze vraagstelling drastisch verbeteren.

Zorgen dat de vraagstelling maar op 1 manier geïnterpreteerd kan worden. De vraagstelling is momenteel voor een groot deel gericht op "hoe kan een kandidaat door taalgebruik op het verkeerde been gezet worden".

3. Mogelijkheden voor theorie-examen verruimen: meerdere dagen in de week, in de avonduren en op zaterdag

Eenvoudige oplossingen waarbij de schijn van geldklopperij kan verdwijnen, tevens kan het CBR dan een poging doen om iets met de tijd mee te gaan....

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bosa55