Klacht: Teruggave stookkosten

op 29 november 2016 over Actys in de categorie Woningcorporaties

Iedere maand betalen wij netjes onze stookkosten. Iedere maand teveel, dus hebben wij recht op teruggave voor juli ieder jaar.

Helaas horen wij niks voor juli en elk jaar pakken we na die maand de telefoon of mailen we met Actys over de stand van zaken. De schuld wordt in schoenen van de energieleverancier geschoven. Die zouden hun zaken niet op orde hebben.

Als dat al jaren voorkomt (en ik denk dat het een leugen is) dan had Actys dit al lang en breed op moeten lossen!??

Wij hebben afgelopen week eindelijk de brief gekregen. (na 4 andere beloofde data).

Maar het betalen er van laat zich steeds wachten tot in december…

Als wij volgend jaar de brief en de kosten op rekening krijgen VOOR juli!!!!!

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actys over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actys een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actys

Heeft op 01 december 2016 om 11:36 geantwoord

Beste mevrouw Jongenelen,

Hartelijk dank voor het feit dat u de tijd heeft genomen om ons te voorzien van deze feedback. Wij vinden het erg vervelend dat u in dit geval de afrekening nog niet en hierdoor te laat heeft ontvangen. Actys Wonen streeft er juist naar om klanten tijdig van transparante en betrouwbare informatie te voorzien, onze welgemeende excuses dat dit hier niet aan de orde heeft mogen zijn.

In dit geval heeft Actys Wonen te maken met derden welke ons van correcte afrekeningen moeten voorzien. Helaas klopt het verbruik over het afgelopen jaar op de factuur niet met de werkelijkheid. Daar wij dit ook ten zeerste betreuren, hebben wij aan Essent en Enexis gevraagd deze zaak te herzien.
Het bewerkstelligen van dit proces heeft echter heel wat voeten in de aarde gehad, waardoor wij later dan gehoopt u van een positieve oplossing kunnen voorzien.
Onlangs hebben wij wel een sluitende afrekening mogen ontvangen, wij verwachten deze op korte termijn met u te kunnen delen.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Actys Wonen wenst u een prettige dag toe.

Actys Wonen

Bericht van Actys

4 dagen geleden - Beste mevrouw Jongenelen, Hartelijk dank voor uw reactie op ons eerder geschreven bericht. We betreuren het feit dat u ons bericht als standaard ervaart en betwijfelt of wij de klacht überhaupt gelezen hebben, dit is namelijk niet het geval.Wij hebben uw klacht uiterst serieus genomen en intern nogmaals behandeld. Wij begrijpen uw frustratie in dit geval dan ook ten zeerste, daarentegen zijn wij in dit geval helaas afhankelijk van derden. Natuurlijk is het daarbij niet onze bedoeling om met een vinger naar andere partijen te wijzen, maar in dit geval kunnen wij u niet van een passende oplossing voorzien. Wel kunnen wij u vertellen dat wij verwachten de sluitende rekening de aankomende maand nog met u te kunnen delen. Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, Actys Wonen wenst u een prettige dag toe. Met vriendelijke groet,

Heeft op 01 december 2016 om 14:15 geantwoord

Waarom noemen jullie mij mevrouw Pennings???

Reactie van de melder van de klacht MaudJongenelen

4 dagen geleden - Waarom noemen jullie me mevrouw Pennings? "bericht als standaard ervaart en betwijfelt of wij de klacht überhaupt gelezen hebben, dit is namelijk niet het geval." Nee duidelijk!!

Alle klachten die gemeld zijn door MaudJongenelen