Klacht: teruggave motorrijtuigenbelasting wat een gedoe

op 20 juni 2017 over Belastingdienst in de categorie

Enkele weken geleden heb ik een andere auto gekocht. Blijkbaar had die een ander motorrijtuigenbelastingtarief dan de vorige. Normaal gesproken kreeg je dan een berekening en werd het teveel betaalde in mindering gebracht met het verschuldigde bedrag.
Deze keer kreeg ik drie brieven met in een daarvan de melding dat ik geld terugkreeg van mijn oude auto.
Deze week kreeg ik een brief met het verzoek om mijn gironummer op te geven om dit geld terug te krijgen.
WAAROM in vredesnaam. Jullie krijgen al jaren geld voor de wegenbelasting van mijn gironummer en nu weten jullie dat ineens niet?
Heel vreemd
Vervolgens moet ik op een hele slechte site naarstig zoeken naar het goede formulier en als ik dat dan uiteindelijk gevonden heb ,moet ik het zelf uitprinten en weer naar jullie sturen.
Hiermee doe ik dus al het werk en moet de kosten maken en dat ik deze tijd. Jullie maken het toch gemakkelijker??? Dacht het niet. Jammer hoor.

Ik ben pas tevreden als ik het geld heb ontvangen en jullie dit soort zaken niet meer op deze manier aan de man brengen. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door elsroos