Klacht: Terugbetaling

op 18 mei 2018 over UWV in de categorie Overheid

Goedemorgen,

Onlangs heb ik geïnformeerd bij het UWV of alles wat betreft mijn uitkering in orde is, aangezien ik inmiddels weer aan het werk ben. Aan het begin van mijn uitkering heb ik geïnformeerd of het klopte, aangezien mijn uitkering hoger was dan dat ik zelf berekend had. Mij werd toen verteld dat dat het geval was en dat alles in orde was.

Nu krijg ik gisteren een brief binnen waarin staat dat ik 377 euro terug moet betalen omdat zij een fout hebben gemaakt met het berekenen van mijn uitkering.

Ik ga natuurlijk niet bijna 400 euro terugbetalen omdat het UWV zélf een fout maakt en ik daar nu mee zit. Als het UWV voor mij iets berekend en aangeeft dat alles in orde is, mag ik hopen dat ik daar van uit kan gaan dat het klopt. Maar dat is nu dus na 3 maanden ineens niet het geval en ik baal daar een beetje van.

Het liefste heb ik natuurlijk dat ik het niet hoef te betalen, maar het blijft een overheidsinstantie en die gaan natuurlijk niet mee in mijn verhaal. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik nu een probleem heb omdat zij hun werk niet goed doen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JooskeD