Klacht: Terug betalen te veel ontvangen vakantiegeld

op 11 oktober 2016 over UWV in de categorie

Volgens het UWV zou ik te veel aan vakantiegeld hebben uitgekeerd gekregen, ik heb in de maand mei mijn verdiende loon en mijn vakantiegeld door gegeven aan het UWV, nu zullen zij bij het UWV vergeten zijn deze bedragen bij elkaar op te tellen en daardoor zou ik teveel vakantie geld hebben ontvangen, ik direct gezegt: Als ik teveel heb gekregen moet dat terug worden betaald, maar ik verwacht wel van U een gespecificeerde onderbouwing daar van. Nooit geen reactie op gehad, wel een tweede dreigbrief met eventuele boetes op het telaat terug betalen. Mijn vrouw heeft het totale bedrag terug betaald uit bangheid omdat ik straks weer moet aankloppen bij het UWV. Ik heb hier een bezwaarschrift over ingediend en dit kortgeding dient morgen (ik zal U de uitkomst hierover uiteraard ook doorgeven).

Verder heb ik met verontwaardiging gekeken naar een schrijven van het UWV omdat mijn bezwaarschrift niet was ondertekend en derhalve niet in behandeling werd genomen. Wel krijg ik van het UWV de terugvordering met de terug te betalen bedrage erop en de dreigbrief van de eventuele boetes NIET ondertekend naar mijn adres gestuurd (lijkt wel een beetje op phishing), bij navragen hierover werd mij gezegt, “maar wij zijn een officiele instantie” en daar heb ik dan maar op gereageerd, “maar ik ook, ik heb een BSN en een ID-kaart”.

Laat ook zo'n "officiele instantie" gewoon eerlijk zijn, we zijn allemaal mensen en mensen maken fouten, maar ik maak hieruit op dat ik degene ben die aan het frauderen is en dat schiet mij in het verkeerde keelgat.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

Reactie van de melder van de klacht Rene053

1 maand geleden - Beste Robin, Alvast bedankt voor het plaatsen van mij klacht, ik zal jullie morgen laten weten wat er uit is komen bij het kort geding. Mvg René

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Rene053

1 maand geleden - Hallo, Woensdag 12 oktober heeft het kortgeding tegen het UWV gediend en heeft het UWV mij compleet uit de doeken gedaan van hoe, wie, wat en waarom. Het UWV heeft mij persoonlijk gezegd dat zij de fout hebben gemaakt en hebben zich daar voor verontschuldigd, desalniettemin moet ik gewoon het te veel ontvangen bedrag terug betalen. Hier heb ik dan ook geen bezwaar meer tegen. De "medewerker bezwaar" heeft mij in mijn waarde behandeld en mij niet als een fraudeur afgestempeld. Conclusie: ik heb het bezwaarschrift ingetrokken en alles is netjes afgehandeld. Mvg René

Alle klachten die gemeld zijn door Rene053