Klacht: Ten onrechte aangehouden

op 26 april 2016 over Politie in de categorie

Mijn zoon (allochtoon) van 19 jaar is regelmatig in Katwijk te vinden. Hij heeft daar vrienden en kennissen wonen. Hij is nu meerdere keren onterecht aangehouden door verschillende agenten. Hij is in het bezit van een rijbewijs en rijdt vaker in mijn auto.
Nu wordt hij dus zomaar zonder enige reden aan de kant gezet en de auto wordt ook elke keer weer doorgezocht. Er is zelf een agent, die hem heeft gefouilleerd tot aan zijn ondergoed toe dit midden op straat en ook nog een foto van hem gemaakt! Mijn zoon mocht elke keer weer weg en wordt nog streng toegesproken, dat ze hem in de gaten houden en dat hij maar niks uit moet halen. De vorige keer is hij met vrienden naar de kermis van Katwijk geweest en ja hoor ook daar werd hij aangehouden met de vraag wat hij met zoveel muntjes van de botsauto’s moest en werd hij direct beschuldigd van diefstal of verkoop van de munten. Deze munten heeft hij van de vorige kermisbezoeken elders bewaard, is dat strafbaar? Al met al ben ik als ouder ontzettend boos en gefrustreerd dat mijn zoon op deze manier behandeld wordt. Ik overweeg ook echt om een officiele klacht in te dienen.

Deze agenten moeten ten eerste excuses aan mijn zoon maken en niet zo vooroordelend bezig zijn. Ik vind dat mijn zoon net als alle anderen recht heeft om in Katwijk te zijn! Hij moet met rust gelaten worden.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

Reactie van de melder van de klacht n.moesafier@live.nl

10 maanden geleden - Het gaat om agenten uit Katwijk aan zee

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door n.moesafier@live.nl