Klacht: Telefonische misleiding en oplichting en geen reactie aan mijn verzonden brief

op 09 december 2017 over bedrijfgids.net in de categorie Gidsen, Online Gidsen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op donderdag 16 november om 9.43 uur was ik voor het eerst door een van uw medewerkers gebeeld. Die mevrouw heeft aan mij verteld dat er al een offerte aan mij was aangeboden en dat deze telefoongespreek had het doel om gewoon mijn gegevens als ondernemer te bevestigen. Toch is dit niet juist; uw bedrijf had eerder nooit met mij contact opgenomen en geen offerte is ooit aan mij gedaan. Toen probeerde ik meer informatie over dit aan te vragen, maar dan was die mevrouw onaardig en onvriendelijk geworden en wilde geen verder informatie of antwoorden aan mij geven. Ze heeft gewoon met indruk beweerd dat een offerte toch was al aangeboden en dat ik moest mijn gegevens bevestigen.

De vorige dag was ik in gesprek met een ander advertentiebureau met een dergelijke naam zoals uw bedrijfsnaam, daarom was ik kort in de war of dit hetzelfde bureau met die van uw was. Ik ben een startende ondernemer zonder veel ervaring in het veld, en Nederlands is niet mijn moedertaal; daarom was ik niet zeker of ik juist de naam van uw bedrijf kon herinneren en dacht dat waarschijnlijk was ik inderdaad eerder door uw gebeld. De mevrouw was zo onaardig en dringend aan de telefoon dat ik gestresseerd mij heb gevoeld en uiteindelijk per fout heb besloten om mijn gegevens te bevestigen, want ik dacht dat uw bedrijf inderdaad hetzelfde was met dit van de vorige dag. Met andere woorden ben ik op een juiste wijze niet geïnformeerd en niet volledig ingelicht over alle essentiële informatie met betrekking tot de plaatsingsopdracht; integendeel was ik misleid en de informatie over mijn gegevens was niet op een juiste manier door mij aangegeven.

Voor deze redenen ga ik niet verder met betaling van de aan mij verzonden factuur. Helaas heb ik inderdaad mijn gegevens aan uw bevestigd, maar dit was in een misleidend en onethische manier gevraagd en daarom ben ik helemaal niet eens.

Bovendien is er sprake van een \”mini website\” op deze factuur- en tijdens de telefoongesprek was er niets over zo\’n website verteld.

Gewenste Oplossing:

Met deze brief wil ik bekend aan u maken dat ik niet eens met de betaling van de voorgenoemde factuur ben en ga daarom deze niet betalen. Ik wil mijn abonnement helemaal opzeggen- dit valt onder de bedenktijd termijn van 14 dagen dat voor alle afgesloten abonnementen in Nederland geldig is.

De reden daardoor is dat ik misleid en opgelicht ben. Na advies door de Fraude Helpdesk is het bekend aan mij dat er meerdere meldingen over fraude door uw bedrijf zijn ontvangen. Ik ga daarom niet verder met de overeenkomst en zal niets aan u betalen.

Ik wil een reactie aan mijn brief en email van 21 november ontvangen en bevestigen dat ik verder NIETS met uw bedrijf heb te doen, dat ik NIETS hoef te betalen en dat mijn abonnement helemaal opgezegd is, en mijn gegevens weg van uw database zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Joanna Pantazi