Klacht: Te veel belasting betalen

op 02 oktober 2017 over Belastingdienst in de categorie

Door ziekte/blijvende invaliditeit krijg ik een inkomen in 3 delen, WAO, aanvullend invaliditeitspensioen en toeslag om aan een Bruto sociaal minimum te komen (bijstandsniveau) Omdat er maar 1x heffingskorting mag worden toegepast wordt er over 2 inkomens de volle mep belasting betaald en hebben wij een verzamelinkomen wat Netto 85,=/maand lager ligt dan bijstandsniveau/sociaal minimum. In de aangifte kan dit ontbrekende deel niet worden teruggevraagd, want de belastingdienst werkt alleen met Bruto bedragen en de inhoudingen zijn zo geregeld dus klopt het.

Elke vorm van uitkering tot aan Netto sociaal minimum gelijk trekken of het uit 1 of meerdere delen bestaat, eventueel met teruggave via aangifte zodat iemand die Bruto het sociaal minimum op papier berekend krijgt, ook daadwerkelijk een Netto sociaal minimum ontvangt.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

Reactie van de melder van de klacht Rick 55

2 weken geleden - Reactie van de belastingdienst op de klacht: Je hebt onlangs een klacht gemeld over Belastingdienst. Helaas neemt Belastingdienst jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Laat Belastingdienst weten wat je hiervan vindt en geef een cijfer voor de wijze waarop Belastingdienst met jouw klacht omgaat! Indien de belastingdienst nog persoonlijk contact opneemt zal ik dit hier vermelden zodat anderen hier misschien ook nog wat aan hebben.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rick 55