Klacht: Te lange opzegtermijn

op 01 juli 2014 over FNV in de categorie Vakbonden

Ik ben sinds 1 januari 1980 lid van de FNV Bondgenoten. Wegens financiële problemen heb ik mijn lidmaatschap op 20 mei 2014 schriftelijk opgezegd. Hierbij heb ik gevraagd om mijn lidmaatschap per 1 juli 2014 te beëindigen. Omdat ik geen reactie ontving, heb ik de FNV gebeld en werd mij verteld dat er een brief per 22 mei 2014 was gestuurd met de mededeling dat zij niet aan mijn verzoek konden voldoen en dat ik tot 1 januari 2015 aan het lidmaatschap vast zit. De brief heb ik in eerste instantie niet ontvangen. Deze is alsnog opgestuurd. 34 jaar lid en binnen een dag wordt mij verteld dat ze niet aan mijn verzoek kunnen voldoen, vergeten de brief op te sturen? en houden vast aan een opzegtermijn van 7 maanden. Ik vind 1 of 2 maanden redelijk maar 7 maanden niet. Waarom niet aan mijn verzoek voldaan kan worden, wordt er niet bij vermeld. Jammer dat Wet van Dam verenigingen niet heeft meegenomen. Deze wet is opgesteld om de onredelijk lange opzegtermijnen na stilzwijgende verlengingen. aan te pakken.

Als er een redelijk opzegtermijn wordt gehanteerd wordt zijnde 1 of 2 maanden.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 01 juni 2016 om 09:15 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door jhtopasan