Klacht: Te lang wachten op de borg

op 09 juli 2017 over Actys in de categorie Woningcorporaties

Ik heb een flat gehuurd bij Actys , heb 16 juni 2017 Me sleutels ingeleverd zou eerst de 30 ste de uit gaan maar ben toch 2 weken eerder eruit gegaan ik vroeg aan de inspecteur waneer ik me borg terug krijgt ik kreeg als antwoord tussen 3 weken en 3 maanden waar ik het zo wie zo het totaal niet mee eens ben eis heel gouw mijn geld terug het gaat niet om een paar knaken toen wij het gingen huren moest ik ook gelijk meteen over de brug komen dus ik eist het ook van hun gouw terug ik heb al een paar keer gebeld maar ik word iedere keer af gescheept met het licht bij de debiteuren afdeling als dat zo is waarom heb het dan zo lang nodig om terug te storten .hoop dat ik geholpen Word en dat ik snel me borg terug krijg .

Afz Jeffrey van Ewijk

Als ik heel gouw me borg terug kan krijgen
Heb allang genoeg gewacht

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actys over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actys een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actys

Heeft op 10 juli 2017 om 13:33 geantwoord

Beste heer van Ewijk,

Hartelijk dank voor het feit dat u de tijd en moeite heeft genomen om ons van deze feedback te voorzien, deze wordt zeer ter harte genomen! Wat vervelend om te vernemen dat u het idee heeft door ons te worden afgescheept, dit is uiteraard niet onze bedoeling.

Zojuist hebben wij intern navraag voor u gedaan.
Hoewel u de woning eerder heeft verlaten is de woning officieel per 30 juni 2017 vrijgekomen van huur. Het klopt dat onze accountmanager akkoord heeft gegeven om de waarborgsom vrij te geven aan onze afdeling debiteuren, zij zullen dit zo spoedig mogelijk voor u op orde maken.
Het proces hiervan kost echter tijd, dit bedrag wordt binnen een termijn van 3 maanden vrijgegeven. Dit is met u overeengekomen in het contract dat u ondertekend heeft en reeds met u gecommuniceerd. Wij danken u dan ook bij voorbaat voor uw geduld.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Actys Wonen bv

Heeft op 14 juli 2017 om 16:15 geantwoord

Wil gewoon op tijd het geld terug zien geld overmaken duurt geen 2 maanden in verband met 16 juni de woning al te verlaten te hebben

Alle klachten die gemeld zijn door Jef26