Klacht: Te laat publiceren eindopdracht

op 14 oktober 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Voor de eindopdracht van mijn opleiding heb ik mij tijdig aangemeld voor 2 bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten worden alleen in Utrecht gehouden en niet elders in het land wat ik al vreemd vind aangezien andere modules wel in het land worden gehouden, maar goed. Ik heb de melding gehad dat deze bijeenkomsten definitieve doorgang hadden. Een week voor de eerste bijeenkomst is de inhoud van de eindopdracht nog niet gepubliceerd op e-connect. Gebeld. Werd uitgezocht waarom het nog niet was gepubliceerd en heb netjes een mail gehad waarin stond dat ze er nog niet achter waren en het zou worden uitgezocht. later die week nog steeds niet gehoord. Ik heb zelf nog een mail gestuurd met de vraag of het alleen mij betrof of ook andere medestudenten en of er ook studiemateriaal beschikbaar is. Tot op vandaag geen antwoord gehad op deze mail. Zelf maar weer gebeld en kreeg het antwoord dat het binnen een aantal minuten gepubliceerd zou staan op e-connect. Nog gevraagd of er ook studiemateriaal beschikbaar gesteld zou worden voor de eindopdracht. Antwoord: nee, voor de eindopdracht is GEEN studiemateriaal beschikbaar. Na een uur wachten had ik eindelijk de informatie. Tot mijn grote verbazing stond hierin dat er wel studiemateriaal zou zijn die ik moest gebruiken in de voorbereiding van de eerste bijeekomst (die 2 dagen later zal plaatsvinden). Maar weer gebeld. Werd mij gevraagd waarom het zooo laat gepubliceerd was. Geen idee, ligt aan de kant van de NCOI. Ik heb mij tijdig aangemeld en mag er dan vanuit gaan dat de zaken geregeld zijn. Daarbij kreeg ik te horen dat er wél studiemateriaal is waarmee je je moet voorbereiden voor de eerste les. NCOI, jullie adverteren te staan voor werkend Nederland. Ja, ik werk en kan mij daarom niet binnen 2 dagen voorbereiden op een bijeenkomst. Wat nu? Er werd aangegeven dat de voorbereiding niet schriftelijk al op de eindopdracht was gebaseerd maar wel op de voorbereiding van het lesmateriaal. Oftewel ik zou onvoorbereid naar een bijeenkomst gaan. Lukt niet! Daarna werd aangeboden dat ik de eindopdracht mocht doorschuiven naar de volgende periode. Echter ik heb gelukkig studieverlof via mijn werkgever maar die stopt als de volgende periode begint! Erg ongelukkig allemaal maar ik zie het niet zitten om onvoorbereid naar een bijeenkomst te gaan en op deze manier te beginnen aan mijn eindopdracht. Toch maar de keuze gemaakt om door te schuiven naar de volgende periode. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal klaar mee! De onduidelijkheid, slechte begeleiding, onjuiste informatie, overal geld voor moeten betalen, slechte communicatie. En je betaald genoeg voor de opleiding. Ik maak echt geen reclame voor de NCOI om daar een opleiding te gaan volgen, mochten mensen mij vragen hoe dit is bevallen. NCOI is erg commercieel ingesteld en als ik dit had geweten voordat ik begon was ik echt niet hier begonnen met een opleiding.

Kan niet meer tevreden zijn over deze organisatie.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 23 oktober 2016 om 16:13 geantwoord

Beste Teleurgesteld001,

We vinden het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over onze organisatie. Na het plaatsen van uw klacht, is er ook via onze eigen communicatiekanalen nogmaals contact door u opgenomen. Gedurende de daarop volgende contactmomenten, zijn de bijeenkomsten voor de opdracht verplaatst naar een later moment dit jaar.

Ondanks dat u aangeeft niet meer tevreden te kunnen zijn over onze organisatie, hopen wij dat u uw opleiding met goed gevolg kunt gaan afronden.

Vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen