Klacht: Te hoge kosten voor kleurspoeling

op 31 maart 2016 over Cosmo in de categorie Kappers

In januari 2016 heb ik mijn haren bij Cosmo laten doen. Ik heb gekozen voor wassen, knippen, verfen en fohnen. De kosten hiervoor waren rond de € 100,-. Over mijn kapsel was ik zeer tevreden.

Voordat ik de kapsalon verliet heb ik aan de kapster gevraagd wat de kosten voor een kleurspoeling was i.v.m. een eventuele vervolgafspraak. Ze wist hier geen antwoord op en ging vervolgens naar haar collega om te vragen wat de prijs was. Haar collega gaf €45,- aan.

Op 10 maart 2016 had ik weer een afspraak bij Cosmo. Dit keer ging het alleen om een kleurspoeling. De kosten hiervan bedroegen ongeveer € 80, terwijl begin januari 2016 mij werd verteld dat de kosten € 45,- waren.

Uiteraard heb ik de € 80,- betaald, omdat ik op dat moment niet besefte dat het eigenlijk teveel was. Nadat ik thuis was heb ik de volgende dag naar Cosmo gebeld om aan te geven dat ik teveel heb betaald. Ik kreeg dezelfde kapster aan de telefoon. Ze gaf aan dat het klopte wat ik zei, maar daarna sloeg ze in één keer om en gaf aan dat het stylen en föhnen van de haren extra kosten met zich meebrengen. Sinds wanneer stylen en föhnen Cosmo medewerkers op eigen houtje? Klant is toch koning? Lijkt mij niet logisch dat men haren föhnt en stylt zonder het met de klant te bespreken.

Ook heeft ze €10,- voor de pony genomen. Volgens mij is het knippen van de pony gratis bij Cosmo! Na het geven van een haarspoeling had de kapster mijn haren gestyled en gefohnend. Ik heb aangegeven dat ik het niet wilde, omdat het kosten met zich zou meebrengen, maar de kapster zei dat de kosten op naam van Cosmo zou komen, en dat ik dus niets hoef te betalen. Ze deed deze extra handelingen, omdat niemand in de kapsalon aanwezig was. Ze zat dus eigenlijk uit haar neus te vreten.

Wat ik ook vreemd vond is dat de kapster niet vooraf met mij heeft besproken hoeveel alles zou kosten. Volgens de procedure van Cosmo hoor je vooraf met de klant te bespreken wat de kosten zijn en welke handelingen je gaat uitvoeren.

Ik ben vaste klant van Cosmo, dus het zou voor hun erg vervelend zijn als ik op zoek zou gaan naar een andere kapper! Hoe gaan ze dit oplossen?

Een gratis kleurspoeling of het teveel betaalde bedrag terugkrijgen

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cosmo over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cosmo in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Ria189