Klacht: Te hoge contributie betaald voor lidmaatschap

op 12 april 2013 over FNV in de categorie Vakbonden

In 2011 werd ik werkeloos. Ik heb toen de vakbond gebeld voor informatie en meteen doorgegeven dat ik werkeloos ben geworden, dit i.v.m. de hoogte van de contributie van mijn lidmaatschap. Ik had vertrouwen erin dat ik mij aan mijn plicht had voldaan, maar kwam er na een tijd achter dat ik nog steeds dezelfde contributie betaalde. Wederom gebeld en dit zou aangepast worden. Nu inmiddels 22 maanden verder heb ik ze een email gestuurd en heb ik ze gebeld met weer dezelfde boodschap en dat ik nu dus al bijna 2 jaar een te hoog bedrag betaal. Ter compensatie bieden ze mij een verrekening aan van een half jaar, ‘Ja, maar mevrouw van de fnv vakbond…wat doen we dan met die anderhalf jaar?’…volgens de mevrouw aan de telefoon kunnen ze maar een half jaar terug kijken in het systeem. Ik ben al ruim 17 jaar lid van de FNV, betaal mijn premie altijd op tijd door de automatische incasso…maar jeetje…wat valt mij dit vies tegen van de vakbond!

Een verrekening van alle 22 maanden. Ik heb mij immers aan mijn plicht voldaan en de wijzigingen doorgegeven.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

Bericht van FNV

10 maanden geleden - Geachte mevrouw van Onselen, Hartelijk dank voor uw melding. De FNV is vanaf 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen. Wij hopen op uw begrip. Met vriendelijke groet, Jelte, FNV Webcare

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 27 mei 2016 om 08:52 geantwoord

Geachte mevrouw van Onselen,

Naar aanleiding van ons bericht van 2 mei jl. hebben wij niets meer van u vernomen. Wij sluiten derhalve uw klacht. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, dan verzoeken wij u dit aan ons kenbaar te maken. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Teeleut
x