Klacht: taalgebruik in app

op 01 augustus 2017 over squla in de categorie Tijdschriften

Vorige week heb ik bij squla een half jaar abbonement afgesloten voor mijn dochter die na de zomervakantie naar groep 3 gaat.
Nou zat ze vanochtend naast mij wat opdrachtjes van squla te doen en toen hoorde ik tot mijn verbazing keer op keer een vraagstelling voorbij komen waarin het woord ‘GOEIE’ werd genoemd. (iets als in de vraag: zoek het goeie woord bij het plaatje)
Ik betaal geld voor een abbonement in de veronderstelling dat mijn dochter leuke spelletjes kan doen waar ze ook nog eens GOEDE dingen kan leren.
Ik betaal zéker geen geld om haar aan verkeerde (taal)invloeden bloot te stellen. Deze krijgt ze al genoeg in de buitenwereld tegenwoordig!

Als de gesproken teksten bij squla zo snel mogelijk veranderd worden in goede nederlandse taal.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over squla

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door squla in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat squla een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

squla

Heeft op 02 augustus 2017 om 15:35 geantwoord

Hoi Dinky,

Wij zijn het er mee eens dat in de voice over van ons product het woord 'goede' gebruikt dient te worden. Jouw klacht is daarom doorgezet naar onze redactie zodat zij kunnen kijken naar een mogelijke oplossing.

Je kunt ons voor verdere vragen of opmerkingen altijd bereiken op klantenservice@squla.nl.

Alle klachten die gemeld zijn door Dnky