Klacht: Taalgebruik en het ‘ nieuws’ zelf

op 26 augustus 2016 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Ik zit naar het ochtendnieuws te kijken wat ik bijna altijd doe. Ik irriteer me aan de nieuwslezer Jan de Hoop. Die woorden gebruikt als ‘gepeerd’ om een beetje humor te brengen is geen correct nederlands en komt niet over. Het nieuwsbericht over die mast die gebroken is en op ‘duitsers’ gevallen is. Het woord duitsers wordt gebruikt alsof er onderscheid is tussen Duitsers en mensen. Er wordt al genoeg onderscheid gemaakt. Daarnaast het nieuws over dat schildpadje (Touché) wat afspeelt in Amerika…ff serieus moet dat persoonlijk uitgezonden worden…wie interesseert zich daar nu voor. Er zijn wel wat belangrijkere dingen dan een schildpad die 10 km heeft gewandeld om uiteindelijk te gaan rijden op een paal. Ik hoop dat jullie de volgende keer onderwerpen aansnijden die er toe doen. Anders wil ik wel wat suggesties doen!

Als de kwesties die ik hierboven vermeldt heb, serieus worden genomen en er iets mee gedaan gaat worden....voor de rest is het ochtendnieuws leuk om de dag mee te beginnen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sisi2016