Klacht: Stilzwijgende verlenging onacceptabel

op 21 september 2017 over FNV in de categorie Vakbonden

Mijn zoon is voor zijn bijbaantje benaderd door het FNV.
Het lidmaatschap zou het eerste jaar gratis zijn.
Nu krijgt hij rekeningen binnen want er is in mei een brief gestuurd dat het lidmaatschap van een jaar opgezegd moest worden.
Juist over het stilzwijgend verlengen is via onder andere consumentenrubrieken al veel gezegd en het maatschappelijk onacceptabel zijn benadrukt. Nu houdt de FNV zich bezig met dit soort verwerpelijke praktijken. Is de FNV er voor de FNV of voor de arbeiders? Ik begrijp dat het ledental daalt door vergrijzing, maar door misleiding krijg je geen stabiele aanwas en negatieve rclame.

Als dit soort regelingen door FNV niet meer wordt gebruikt en geaccepteerd

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 21 september 2017 om 15:27 geantwoord

Geachte heer Kraan, Beste Rob,

Wij hebben uw klacht van 12 september 2017 in goede orde ontvangen.

Het eerste jaar voor een jongerenlidmaatschap is gratis. Daarna dien je contributie te betalen, dit is ook te lezen in de brief die uw zoon in mei heeft ontvangen. U kunt dan de keuze maken om het lidmaatschap op te zeggen. Indien wij niets vernemen hierover, blijft het lidmaatschap actief.
Op de website www.fnv.nl/lidmaatschap/contributie/ kunt u meer informatie hierover vinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hierbij sluiten wij de klacht af op klacht.nl

Roos - Webcare

Heeft op 21 september 2017 om 17:20 geantwoord

Dit is geen oplossing. Deze praktijken zijn onacceptabel voor een organisatie als FNV

Alle klachten die gemeld zijn door kraantet