Klacht: Stelen

op 06 juli 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

Ex man overleden van vrouw1 maar is nog wel getrouwd met vrouw2 pensioen wordt verdeeld over 1 en 2 vrouw2 overlijd dan zou je denken vrouw1 krijgt dat deel van 2 erbij het abp geeft aan dat dit in de pot gaat.na mijn idee is dit stelen daar er voor gewerkt.

Als het abp alsnog dat deel aan mij toe wijst

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

8 maanden geleden - Beste mevrouw Van der Horst, Ik begrijp de situatie niet helemaal en wil voor de volledigheid graag de situatie helder hebben. Ben jij vrouw 1? En je ex-partner is nog getrouwd met vrouw 2? En jij wil dan weten waarom je geen recht hebt op het volledige nabestaandenpensioen hebt als je ex-partner overlijdt op het moment dat de 2e partner ook al is overleden? Graag je reactie of ik het zo goed begrepen heb. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Reactie van de melder van de klacht Bosmanmargret

8 maanden geleden - Na 40 jaar huwelijk ben ik gaan scheiden.ik ben inmiddels weer gehuwd en mijn ex ook na zijn overlijden kreeg ik mijn pensioen deel zijn nieuwe vrouw ook. Deze rouw is nu ook overleden en ga ik er vanuit dat ik haar pensioen deel krijg.het was gedeeld.na informeren bij het abp vertelde zij mij dat het voor de pot is. Hier ben ik het niet mee eens.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 06 juli 2016 om 13:20 geantwoord

Mevrouw heeft via de e-mail nog een toelichting gegeven. Ik heb via e-mail uitgelegd dat er voor een ex-partner alleen recht is op een Bijzonder Nabestaandenpensioen dat is opgebouwd tot de scheidingsdatum. Er is geen recht op het deel dat na de scheidingsdatum is opgebouwd. Wij kunnen niet van deze regel afwijken.

Cindy - Webcare Team ABP

Alle klachten die gemeld zijn door Bosmanmargret