Klacht: Staat nog steeds op internet

op 18 september 2017 over Politie in de categorie

Graag mijn vorige klacht, zoals hieronder vermeld, van jullie site verwijderen: Wij willen niet met naam en toenaam op de site.

Vriendelijke groet,

Johnny

Betreft: Klacht bereikbaarheid buitenland

Op zaterdag 28 juli 2012, vertrokken mijn vriendin en ik voor een vakantie in Frankrijk.
Wij vertrokken met onze kinderen waarvan één kind Coeliakie heeft wat er in het kort op neerkomt dat hij intolerant is voor een groot aantal voedingmiddelen.
Voor elke vakantie, met de kinderen, moeten wij ons derhalve zorgvuldig voorbereiden om zorg te dragen dat, in het geval er iets mis gaat met de voeding, wij diverse mensen direct kunnen bereiken. Hierbij is te denken aan plaatselijke hulpverleners maar ook ruggespraak met onze eigen huisarts en/of specialisten. Gelukkig is het nog nooit mis gegaan en zitten wij daar ook, alles behalve, op te wachten.

Op zondag 29 juli 2012 in Frankrijk (Pentrez Plage) bemerkte wij dat wij wel erg weinig informatie kregen uit Nederland.
Na een korte controle bleek zowel ik als mijn vriendin geen enkele bereik te hebben met onze telefoons (Iphone 4 en 4S)
Ook lukte het ons niet om op met welk ander netwerk dan ook contact te maken.
Beiden gebruiken wij Tele2 als provider via het netwerk van T-Mobile.

Via een internetwinkel met WIFI lukte het ons de chatrobot van tele2 te raadplegen.
Een andere keus was er niet daar een telefoonnummer van een helpdesk niet te bereiken was.
De “bot” verklaarde dat het serienummer van mijn simkaart niet geschikt was om in het buitenland te bellen.
Dit kon ik aanpassen doch duurde dit twee weken. Toen ik dezelfde vraag stelde aan de “bot” maar dan met het serienummer van de simkaart van mijn vriendin kreeg ik een onsamenhangend antwoord waarvan wij nog steeds niet snappen wat er bedoeld werd.

Wij hebben dus voor een periode van twee weken geen gebruik kunnen maken van de functie van het bellen met onze telefoon.
Wij hebben verder nergens in ons contract terug kunnen vinden dat wij in het buitenland niet kunnen bellen. In elk geval is dit op zijn minst lastig, voor ons kan het zelfs gevaarlijk zijn.

Wat wij graag zouden willen weten is:
1. Waar kunnen wij terugvinden dat wij geen gebruik kunnen maken van onze gsm in het buitenland
2. Waarom wordt dit niet “duidelijk” kenbaar gemaakt als je start met je abonnement.
3. Waarom is het een zoektocht een telefoonnummer van de helpdesk te vinden op de site en zit je dus vast aan een “bot” die alleen in standaard gevallen een mogelijke oplossing bied.
4. Hoe kan het dat de prepaid gsm van onze zoon, welke gebruik maakt van Hollands Nieuw, wel gewoon contact had.

Dit heeft onze vakantievreugde behoorlijk verpest. Wij waren uiteindelijk afhankelijk van een oude prepaid Nokia GSM met kuren. De van de genoemde twee weken willen wij gecompenseerd worden.

Vriendelijke groet,
Johnny Hagenaar (klantnummer 113358345) en Esther van Daalen.

De Kersenboomstraat 27
1551BV Westzaan.

Excuses en per direct een oplossing. Vergoeding voor 2 weken niet kunnen bellen, dan wel sms’en.

4 jaren geleden – Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

Bericht van Tele2

4 jaren geleden – Beste johnnyesther, Ik vind het vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de mogelijkheid om te kunnen bellen in het buitenland. Volgens onze gegevens is er nog geen contact opgenomen met de klantenservice hierover. Hierdoor hebben we helaas nog niet eerder de mogelijkheid gehad om na te kijken hoe het zit met bellen in het buitenland voor jullie abonnementen. Om veiligheidsredenen kan het zijn dat bellen en sms’en in het buitenland geblokkeerd waren tot 24 uur nadat de eerste twee facturen van het abonnement betaald zijn. Klanten ontvangen van ons een welkomstfolder waarin informatie staat over bellen in het buitenland. Hierin vind je onder andere informatie over wanneer je gebruik kunt maken van bellen in het buitenland en hoe je de blokkade direct kunt laten opheffen. Daarnaast is alle informatie via de Virtuele Assistent te vinden wanneer je intypt “bellen in het buitenland”: Op onze site staan alle contact mogelijkheden vermeld waaronder het telefoonnummer van de klantenservice: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact.html Ook informatie over contact opnemen met de klantenservice vanuit het buitenland staat op deze pagina. Wanneer ik nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag! Voor het online stellen van een vraag kun je ook terecht bij de Virtuele Assistent op onze site of op het forum: https://forum.tele2.nl/ Op het forum zijn gebruikers en medewerkers aanwezig om elkaar te helpen. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

Bericht van Tele2

4 jaren geleden – Beste johnnyesther, Ik heb geen reactie van je ontvangen en ik heb deze klacht daarom gesloten. Mocht je nog vragen hebben laat het ons dan weten! Voor online vragen kun je terecht op ons forum, daar zijn gebruikers en medewerkers online aanwezig om te helpen: https://forum.tele2.nl/ Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

4 jaren geleden – We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 19 oktober 2012 om 15:19 geantwoord

Beste johnnyesther,
Danielle van Tele2

Alle klachten die gemeld zijn door johnnyesther

Als het gehele bericht niet meer openbaar te zien is.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J.Hagenaar