Klacht: Spijt van aankoop

op 14 februari 2017 over Belisol in de categorie Klusbedrijven

Op 23 december 2016 komt Belisol Breda op afspraak de te vervangen dakkapel opmeten om een prijsopgave op te kunnen maken. Echter door omstandigheden zet ik tijdens het verloop van het bezoek m’n handtekening op het orderformulier. Zonder te weten wat nu de toegepaste materialen zijn, isolatiewaarden van de materialen, kozijn afmetingen.
Dit voelde direct na vertrek van de verkoopmedewerker niet goed. De dakkapel zit ver boven budget. Na een slapeloze nacht de volgende ochtend meteen contact opgenomen of de order geannuleerd kan worden. Dit is allemaal lastig en er zal in de loop van de volgende week contact opgenomen worden met het hoofdkantoor. ..of er nog iets aan de prijs gedaan kan worden. Ik meld de meneer dat ik niks aan de prijs wil wijzigen maar de order wil annuleren.
I.v.m. kerst duurt het allemaal wat langer. Uiteindelijk kan ik tegen 40% van het aankoopbedrag de order annuleren.
Pardon? De dakkapel is nog niet eens ingemeten en ingevoerd.
Uiteindelijk kan de order omgezet worden naar het vervangen van 2 kleine kozijnen. Hiervan had ik reeds een offerte ontvangen.
Echter wordt deze prijs nu verhoogd met €355,- omdat nu het totale order bedrag (en dus korting) lager is.
Al met al. Ik zal geen tevreden klant meer worden. Door de gang van zaken wil ik niks bestellen bij Belisol. Maar door de hoge annuleringskosten (40% terwijl er amper werkzaamheden zijn uitgevoerd en er niks is besteld) ben ik genoodzaakt een product af te nemen.
Het voelt als agressieve verkoop. Ik heb spijt van mjin aankoop.
Natuurlijk heb ik mijn handtekening gezet en zit ik er wettelijk aan vast. Maar 40% annuleringskosten zijn in mijn ogen absurd.

Indien de order (kosteloos) geannuleerd wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belisol over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belisol in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Dakkapel