Klacht: Slotbouten

op 18 januari 2014 over Lathouwers Den Bosch in de categorie klachtmelden

Onlangs heb ik mijn auto naar Lathouwers Den Bosch gebracht voor het vervangen van 2 voorbanden en de handremkabel.
Omdat er slotbouten op mijn auto zaten, waarvan ik de sleutel niet heb gehad toen ik hem tweedehands kocht, hebben wij 4 moeren op de slotbouten gelast en deze losgedraaid. Dat is allemaal met Lathouwers Den Bosch besproken.
Omdat ik op dat moment geen goede wielbouten had, heb ik de slotbouten met opgelaste moeren handvast er terug in gezet. Uiteraard zodat de monteur bij Lathouwers Den Bosch de wielen eraf kon halen en de gelaste slotbouten voor een set originele wielbouten kon vervangen. Niets ingewikkelds dus.
Maar wat blijkt? Bij Lathouwers Den Bosch draaien ze de gelaste slotbouten er gewoon terug in. En niet met de gebruikelijke kracht zodat je ze los kan krijgen met een kruissleutel. Nee, ze draaien ze met zo enorm veel kracht vast (meer dan 200kg) dat geen mens ze ooit nog los krijgt.
Toen ik er mee terug ging naar Lathouwers Den Bosch werd ik bijzonder onvriendelijk te woord gestaan. Een monteur heeft nog met grof geweld geprobeerd de bout los te krijgen en daarbij mijn velgen beschadigd, daarna moest ik het zelf maar uitzoeken. Uiteindelijk heeft het mij veel geld gekost en zijn mijn velgen beschadigd. Allemaal dankzij de enorme onkunde en het onprofessionele gedrag van de monteurs en werkplaats receptionist. Jullie worden bedankt.

Uiteindelijk heb ik een velgenspecialist de slotbout moeten laten lassen en eruit laten draaien. Die verklaarde Lathouwers Den Bosch voor gek. Hij heeft nog nooit meegemaakt dat een monteur wielbouten met zo absurd veel kracht vast heeft gezet. Deze kosten moeten worden vergoed. Daarnaast wil ik een vergoeding voor alle schade aan mijn velgen dankzij het prutswerk van de monteurs van Lathouwers Den Bosch.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lathouwers Den Bosch

Alle klachten die gemeld zijn door louis777