Klacht: Slechte solliciatie procedure

op 28 september 2017 over YoungCapital in de categorie Vacaturesite

Ik heb op 19 september gesolliciteerd op de vacature magazijnmedewerker bij Hudson’s Bay. De vacature geeft duidelijk aan dat ze ook opzoek zijn naar weekendmedewerkers. 20 september ben ik gelijk opgebeld voor een telefonisch intake waar ik ook duidelijk aan geef dat het om weekend werk gaat. De medewerkster geeft aan dat de vacature gewijzigd is naar Merchandiser en of ik er nog geïnteresseerd in ben ik heb aangegeven dat het mij leuk lijkt en een afspraak gemaakt voor een sollicitatie op 25 september. Op de dag van de sollicitatie ging naar mij idee het gesprek goed en heb ik nogmaals aangeven in het weekend nogmaals beschikbaar te zijn en de vakanties en vrije dagen ook wil werken. Er is toen afgesproken ons binnen 2/3 dagen te laten weten of wij aangenomen zijn. Vandaag de 3e dag heb ik net zelf contact opgenomen omdat ik niks hoorde en toch wel nieuwschierig was en had ik het gevoel dat ik weer opnieuw een sollicitatiegesprek moest voeren.. ik werd is 3 keer doorverbonden uiteindelijk bij de juiste persoon terecht word er aangegeven dat ik waarschijnlijk nog niks gehoord heb door mijn beschikbaarheid en de vacature is opgesplitst naar magazijnmedewerker en salesmedewerker het lijkt erop dat zij mij dus niet zouden bellen binnen 3 dagen zoals afgesproken en ook niet zouden informeren dat de vacature gewijzigd is.. en ze geeft nog even aan dat ze voor weekendmedewerker genoeg aanmeldingen zijn alsof ik daarvoor niet de eerste instantie gesolliciteerd hebt.. en ze vraagt nog een keer of ik wil aangeven wanneer ik beschikbaar ben.. ik vind het heel slordig. (In de bijlagen nog een printscreen van mijn solliciatie waar ik op gereageerd heb en daar duidelijk ook weekendwerk bij wordt aangegeven.. ik vraag me af waarom ik deze hele solliciatie procedure überhaupt moet houden als ze toch geen werk voor mij hebben?

Ik zou zo 1,2,3 niet op een oplossing kunnen komen dus als zij er eentje hebben hoor ik het graag.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar YoungCapital over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door YoungCapital in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat YoungCapital een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

YoungCapital

Heeft op 12 januari 2018 om 09:57 geantwoord

Hoi Yasirah, bedankt voor je berichtje. Vervelend om te horen dat het op deze manier gelopen is. We hebben je verhaal neergelegd bij de recruiter, zodat zij hier ook vanaf weet. We weten dat we hier laat mee zijn, maar willen toch graag kijken wat we voor je kunnen doen. Zou je ons misschien een mailtje kunnen sturen naar webcare@youngcapital.nl? Thanks!
Groetjes,
Linda
YoungCapital Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Savannahy