Klacht: slechte communicatie over een nieuwe huurwoning

op 29 augustus 2016 over Actys in de categorie Woningcorporaties

Ik heb het gevoel dat al bijna 3 weken aan het lijntje wordt gehouden door dit bedrijf.

Ik ben een paar weken terug gereageerd op een huis wat op de verhuur site stond van Actys.

Toen gebeurde de volgende dingen:

– Er kwam in eerste instantie helemaal geen reactie op de verhuur aanvraag terwijl zij duidelijk vermelden dat er zo snel mogelijk gereageerd wordt op verhuur aanvragen
– Toen ik eenmaal een belletje had gedaan naar het bedrijf werd er actie ondernomen met de tekst: als u uw inkomensgegevens opstuurt kunnen wij er naar kijken.
– Overigens sta je iedere keer dat je naar Actys belt minimaal 10 minuten in de wacht. En vaak wordt je ook nog weg gedrukt als je te lang aan de lijn blijft.
– Vervolgens kon ik weer 3 dagen zonder reactie gaan zitten wachten.
– Daarna ben ik weer gaan bellen.
– De eerste 5 keer dat ik er door heen kwam. Dus dat waren 5 dagen. Werd mij verteld dat degene die mijn aanvraag zou behandelen op bezichtiging was en ik morgen maar terug moest bellen. 5 keer achter elkaar!
– Vervolgens op dag 6 was hij wel op kantoor maar was het uit den boze dat ik hem kon spreken. Waar ik het lef vandaan haalde om iedere keer maar op te bellen.

het huis is per 1 september beschikbaar en tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen idee hoe het ervoor staat.

als ik contact krijg met degene die over onze eenvraag gaat.

dat hij mij kan vertellen hoe het ervoor staat

en een flinke excuses vanuit het bedrijf over de manier waarop zij hun klanten behandelen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actys over deze klacht.

Bericht van Actys

4 maanden geleden - Beste heer Mooij, Allereerst willen wij u bedanken voor het feit dat u ons via deze weg op de hoogte stelt van de desbetreffende situatie. Graag bevestigen wij dat wij uw klacht in goede orde ontvangen hebben, wij hopen u zo spoedig mogelijk van een inhoudelijk antwoord te voorzien. Graag vernemen wij ook welke woning uw interesse heeft gewekt. Voor nu wenst Actys Wonen u een prettige dag toe. Met vriendelijke groet, Actys Wonen bv

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actys een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actys

Heeft op 08 september 2016 om 10:42 geantwoord

Beste heer Mooij,

Hartelijk dank voor uw geduld in deze kwestie. Wij hebben uw klacht neergelegd bij onze collega's, zojuist heeft u met een van hen telefonisch contact gehad.

Wij vinden het uiterst vervelend om te vernemen dat de communicatie in dit geval traag verliep, waarbij u vaak in de wacht stond en niet de juiste persoon binnen Actys Wonen telefonisch te pakken kon krijgen. Actys Wonen streeft er juist naar om klanten een positieve ervaring te geven, waarbij wordt meegedacht met de klant en zijn/haar wensen en mogelijkheden. Wij bieden dan ook onze welgemeende excuses hiervoor aan.
Inmiddels hebben wij begrepen dat onze collega zojuist telefonisch met u tot een oplossing is gekomen. Zij neemt het verdere verhuurtraject met u in behandeling, en heeft u zojuist een huurwoning aangeboden.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, Actys Wonen wenst u een hele prettige dag toe.

Actys Wonen

Alle klachten die gemeld zijn door ramonmooij