Klacht: Slecht uitgevoerd werk en geen reactie klacht.

op 19 augustus 2016 over SVH Dakbeheer in de categorie Vastgoed

Op 25-08 werd er door SVH een offerte opgemaakt voor een uit te voeren nokvorstreparatie i.v.m. lekkage van het dak. Ter plaatse werd gekeken en berekend en het bedrag kwam op 573,54 euro inclusief BTW voor het uitvoeren van de reparatie van alle nokvorsten, inclusief eventueel te vervangen pannen en het reinigen van de dakgoten.
Op 08-08 kwamen twee mannen van het bedrijf om de werkzaamheden uit te voeren. De jongste van de twee kwam naar mij toe o te vertellen dat hij geconstateerd had dat de kantpannen ook los lagen en hij die ook moest repareren omdat ik anders nog steeds lekkage zou hebben. Ik vroeg hem hoe dat kon omdat eventueel vervangen van kapotte pannen al bij de prijs inbegrepen was, zo stond het in de offerte. Hij overtuigde mij dat dit echt een noodzakelijk meerwerk was die niet in de offerte vermeld was. Hij vroeg daarvoor een extra bedrag van 345,00 euro, ik antwoordde hem dat dat teveel was en ik zoveel niet kon betalen waarop hij het bedrag verlaagde naar 245,00 euro. Ik ging er, toen nog, vanuit dat hij echt de waarheid sprak en de aangegeven werkzaamheden dan ook goed zouden worden uitgevoerd.. Helaas.. Nadat de mannen hun werk hadden afgemaakt, tenminste zo lieten zij mij geloven, heb ik ze ieder ook nog een fooi van 20,00 euro gegeven en zijn ze vertrokken.
Toen ik later die dag ging kijken, vanaf een afstand, zag ik dat de nokvorsten en de gevelslag helemaal scheef liggen en dat er overal troep lag. De werkzaamheden zijn dus niet fatsoenlijk uitgevoerd en bij nadere vraag bij andere dakdekker werd mij duidelijk dat het opgegeven meerwerk een leugen was en ik dus sowieso opgelicht ben.
Ik heb toen foto’s van het dak gemaakt waarop duidelijk te zien was dat alles scheef ligt.
Schets mijn verbazing dat ik, zonder mijn toestemming om mijn telefoonnummer voor privédoeleinden te gebruiken, een totaal ongepaste seksueel getint bericht van de jongste dakdekker ontving.
Ik heb direct op 09-08 een mail gestuurd naar het bedrijf met mijn duidelijk omschreven klachten over het slecht / nauwelijks uitgevoerde werk en het ongepaste gedrag van de medewerker. Hierop ontving ik geen reactie, behalve een automatisch aangemaakt bericht dat de mail was ontvangen en er binnen 3 dagen gereageerd zou worden.
Op maandag 15-08 stuurde ik weer een mail waarop ik geen reactie ontving.
Op dinsdag 16-08 belde ik het hoofdkantoor in Waalwijk en de heer aan de telefoon vertelde mij dat degene die dit behandelde op vakantie was geweest en dat jij hem zou contacteren om snel te reageren. Ook dat gebeurde niet waarop ik op woensdag 17-08 nogmaals belde en mij werd beloofd dat de medewerker, belast met dit onderwerp, mij die dag terug zou bellen. Ook dat gebeurde niet.
Vandaag, 18-08, heb ik herhaalde malen geprobeerd om telefonisch contact te krijgen met het hoofdkantoor in Waalwijk maar de telefoon wordt niet meer opgenomen.
Dit is voor mij een duidelijk geval van oplichting.

Ik ben tevreden als SVH het werk alsnog naar behoren uitvoert en het bedrag van 245,00 euro voor onterecht in rekening gebrachte en niet uitgevoerde werkzaamheden restitueert en de werknemer op zijn ongepaste gedrag aanspreekt en er excuses worden aangeboden.

Alle klachten die gemeld zijn door yvonnehollemans