Klacht: Slecht geverfd en klantonvriendelijk behandeld!

op 17 juli 2016 over Cosmo in de categorie Kappers

Gister ochtend ben ik bij Cosmo Nieuwegein geweest. Ik ben hier binnen gekomen met een balayage met gele highlights bovenop, wat ik afschuwelijk vond. Ik ben expres op zoek gegaan naar een andere kapsalon omdat ik elders zoveel slechte ervaringen heb gehad. Ook heb ik voor Cosmo gekozen omdat ik nergens zag dat zij Wella gebruiken en ik ook slechte ervaring met Wella verf heb. Eenmaal daar aangekomen heb ik door middel van een foto laten zien waar ik naartoe wil en uitgebreid verteld dat ik hiervoor veel slechte ervaringen heb gehad bij andere kappers en dat bruine verf snel terug loopt en blond snel geel wordt. Ik had in eerste instantie de Total Cosmo Color geboekt, het meisje wat bij me stond was duidelijk een leerling, ze moest er iemand bij halen.. Toen ik uitlegde wat ik wilde zeiden ze al, ja we moeten even in de planning kijken want sommige leerlingen kunnen alleen een uitgroei verven, toen dacht ik al, maar ik heb een Total Cosmo Color geboekt dus hoe kan je dan überhaupt een leerling bij me neerzetten?! Half uur later had ik inmiddels al 3 dames bij me gehad en bleven ze praten over een balayage terwijl ik dat helemaal niet wilde, dit heb ik ook aangegeven omdat ik dit al gehad heb.. toen ze het kleurboek gingen pakken, was het tot mijn grote verbazing toch een Wella boek. En dat terwijl ik deze kapper had gekozen omdat ik nergens Wella zag staan! Tijdens de uitleg gaven ze aan dat ze de bruine verf een stuk naar beneden door zouden trekken, maar dat ook deze altijd zal blijven terug lopen. Toen ze eenmaal bezig was met verven zag ik dat ze alleen de bovenkant pakte en hem niet verder naar beneden trok, ik heb meerdere malen gevraagd waarom dit niet gedaan werd omdat ik het wel wilde.. Ze had de opdracht gekregen dat ze niets aan mijn blonde haar mocht doen.. En dat terwijl ik meerdere keren aangaf dat ik dit wel wilde.. Toen ik in de verf zat, wilde ik dit alsnog aankaarten omdat dit nu niet was wat er besproken was en wat ik wilde.. Meisje was nergens meer te bekennen. Toen ze me wilde gaan uitspoelen, heb ik het alsnog weer aangekaart en dit maal zei ze dat als ze het verder naar beneden zou trekken ik vlekken zou krijgen op m’n blond. Ook had ik de olaplex behandeling gekozen.. Dit zou me €40 kosten, tijdens het uitspoelen zou dit spul 10 min moeten intrekken, dit vertelde ze.. Naar 2 minuten was ze het alweer aan het uitspoelen.. Het woordje olaplex heb ik alleen één keer aan de wasbak horen vallen, verder had ik geen idee wanneer en waar het verder gebruikt is (ik weet namelijk dat dit niet alleen een masker aan de wasbak is) en dat terwijl ze er zoveel geld voor vragen. Toen ze eenmaal klaar was met föhnen zag ik direct dat dit gewoon niet was wat ik wilde.. Er werd weer iemand bijgehaald.. Ze konden het verder doortrekken met bruine lowlights maar dan moest ik wel €25 extra betalen.. En dat terwijl de rekening al op €90 stond. Ik gaf aan dat ik het tijdens de behandeling meerdere keren aan gegeven heb en ze het ter plekke kon doortrekken en nu ineens moest ik er €25 extra voor betalen?! Ik ben toch zeker niet gek! Ik vroeg ook om een herstel, hierop werd gezegd dat er niks te herstellen valt omdat het precies zo is geworden zoals zij in haar hoofd had.. Gaat het in dit geval niet juist om dat het niet zo is geworden zoals de klant wilde?! Ook heb ik het olaplex verhaal verteld en dit vond ze inderdaad niet zo netjes. Ze zei dat het allemaal een miscommunicatie was. Al met al zat ik daar met tranen in mijn ogen en wilde gewoon weg, het hoefde voor mij allemaal niet meer op deze manier. Tijdens het afrekenen hebben ze alsnog de olaplex eraf gehaald maar alsnog heb ik €50 moeten betalen voor slecht geverfd haar! Op de foto is te zien hoe vlekkerig het er allemaal uit ziet, dat het wederom geen matte bruine kleur is (waar ik om gevraagd heb) en dat de oude highlights ook nog gewoon te zien zijn.

Als ik mijn geld terug krijg! Ik ga op geen enkele voorwaarden meer terug naar deze kapsalon.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cosmo over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cosmo in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cosmo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cosmo

Heeft op 11 augustus 2016 om 08:22 geantwoord